آفتاب

لزوم ترویج فرهنگ استفاده از غذای سالم

لزوم ترویج فرهنگ استفاده از غذای سالم

 مدیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه محصولات غذایی ارگانیک جزییات برگزاری این نمایشگاه را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، شهرام جباری زادگان در جمع خبرنگاران و درحاشیه یازدهمین نمایشگاه محصولات غذایی ارگانیک اظهار کرد: نمایشگاه محصولات غذایی ارگانیک در سه سالن و با ۱۱۰ غرفه در محل نمایشگاه‌های شهرداری تهران واقع در بوستان گفت‌وگو آغاز به کار کرد و هدف آن هم ترویج فرهنگ استفاد از محصولات غذایی سالم است.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم که شهر و شهروندانی سالم هستند که در برنامه غذایی‌شان،  غذاهای سالم داشته باشند و محصولات طبیعی و ارگانیک و سالم این ویژگی‌ها را دارند.

مدیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه محصولات غذایی ارگانیک اضافه کرد: در این نمایشگاه محصولات صد در صد ارگانیک وجود دارند که از مراجع معتبر گواهی نامه‌های معتبر دارند. به عبارت دیگر وزارت جهادکشاورزی، وزارت بهداشت، وزارت صنعت و موسسه استاندارد ایران به تناوب به آنها گواهی داده‌اند و هیات ممیزی صلاحیت آنها را تایید کرده‌اند. همچنین محصولات طبیعی نیز در این نمایشگاه عرضه می‌شود یعنی محصولاتی که سلامت آنها تضمین شده ولی هنوز گواهی ارگانیک را کسب نکرده‌اند.

جباری‌زادگان اظهار کرد: زمان برگزاری این نمایشگاه ۹ روز است و پیش بینی می‌کنیم و امیدوار هستیم شهروندان از اقصی نقاط تهران نسبت به بازدید از این نمایشگاه اقدام کنند. همچنین سعی کردیم با تعبیه بیش از ۱۰۰۰ متر مربع فضای تبلیغی در سطح شهر، این نمایشگاه را ترویج کنیم.

وی با بیان اینکه هدف این نمایشگاه انتفاعی نیست، گفت: سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار صرفا برای ترویج و توسعه فرهنگ استفاد از غذای سالم مبادرت به برگزاری این نمایشگاه کرده است. از طرفی در ۲۴۱ نقطه شهر تهران میدان و بازار داریم که از این تعداد ۳۰میدان و بازار مجهز به غرفه‌های ارگانیک هستند و به نظر می‌رسد بعد از سال‌ها برگزاری نمایشگاه کم کم فرهنگ استفاده از محصولات ارگانیک جا می‌افتد.

مدیر اجرایی نمایشگاه تصریح کرد: طبیعتا قیمت این محصولات از قیمت محصولات معمولی بالاتر است، اما هرچه استفاده از این محصولات بالاتر رود تولید کننده بیشتر ترغیب و تشویق  به تولید می‌شود و این امیدواری وجود دارد که با مصرف بیشتر تولید هم بیشتر شود.

انتهای پیام

کد N2032019

وبگردی