آفتاب

تاثیر چشمگیر تجهیزات به‌روز در کاهش حوادث رانندگی

تاثیر چشمگیر تجهیزات به‌روز در کاهش حوادث رانندگی

جانشین فرمانده ناجا بر ضرورت استفاده از تکنولوژی‌ و دانش روز در کاهش تصادفات و تخلفات رانندگی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سردار ایوب سلیمانی در حاشیه طرح ترافیکی زمستانی ۹۷ که صبح امروز در پیست اسکی آبعلی برگزار شد، درباره تاثیر استفاده از تکنولوژی روز و دوربین‌ها در کنترل و ثبت تخلفات رانندگی گفت: اگر بتوانیم پایش تصویری در جاده‌ها را سرعت دهیم و در عین حال از ردیاب‌های الکترونیکی برای خودروها استفاده کرده و سامانه سپهتن را نیز گسترش دهیم،  قطعا می‌توانیم نقشی تعیین کننده درکاهش تلفات داشته باشیم.

وی با اشاره تاثیر سیستم‌های کنترلی هوشمند در کاهش تخلفات و حوادث گفت: تجربه نشان داده در جاده‌هایی که این تجهیزات بکار گرفته شده، آمار تخلفات و حوادث کاهش یافته است.

سلیمانی ادامه داد: در دو سال اخیر با اقدامات وزارت راه،  افزایش تعداد دوربین‌های ثبت تخلف را به حدود ۲۰۰۰ هزار عدد رسانده است که این امر در کاهش تصادفات و تلفات حوادث رانندگی بسیار موثر بوده است.

جانشین فرمانده ناجا درباره اقدامات انجام شده برای کاهش تلفات مصدومین حوادث رانندگی در حین انتقال به بیمارستان و پس از آن نیز گفت: در این خصوص جلسات متعددی با رئیس سازمان اورژانس کشور داشتیم و در آستانه امضای یک تفاهم نامه بین نیروی انتظامی و اورژانس و وزارت راه و شهرسازی هستیم.

وی گفت: در طول سال‌های اخیر فعالیت‌های اورژانس توانسته است نقش موثری در کاهش تلفات جاده‌ای داشته باشد، ولی قطعا تلفات ما در ۳ نقطه یک صحنه تصادف و البته بسته به شدت تصادف،  مسیر تصادف تا بیمارستان و در بیمارستان اتفاق می‌افتد.

سردارسلیمانی ادامه داد: وزارت بهداشت، اورژانس کشور و نیروی انتظامی با همکاری یکدیگر در آینده خواهیم توانست تلفات را از صحنه تصادف تا بیمارستان به حداقل برسانیم.

وی اظهار کرد: ما بیش از ۳ هزار نقطه حادثه‌خیز در کشور داریم و جاده‌های کوهستانی و جاده‌های پرتردد، جاده‌هایی که نقاط حادثه خیز در آن‌ها بیشتر است، بیشترین تصادفات را دارند.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: ما اطلس کل کشور را داریم و می‌دانیم نقاط حادثه خیز کجا هستند و در چه بخش‌هایی از جاده‌ها این حادثه‌ها رخ می‌دهند؛ به همین خاطر به فرماندهان استان‌ها ابلاغ کردیم که عمده ظرفیت‌های راه را در آن جاده و گلوگاه‌هایی که بیشترین تلفات را دارند، متمرکز کنند واین یکی از آن راه‌کارهای موثری است که می‌تواند در کاهش تلفات موثر باشد.

انتهای پیام

کد N2031985

وبگردی