آفتاب

بایرن مونیخ – آژاکس؛ دوئل صدرنشینی در آمستردام

بایرن مونیخ – آژاکس؛ دوئل صدرنشینی در آمستردام

تیم احیاشده بایرن‌مونیخ امشب در حالی بازی مهم خود را در زمین آژاکس انجام می‌دهد که تصمیم نیکو کواچ برای پایان استفاده از سیستم چرخشی، برنده‌ها و بازنده‌های مشخصی در این تیم پرستاره داشته است.

به گزارش ایلنا، لئون گورتزکا که حالا بازیکن ثابت خط میانی در کنار یاشوا کیمیش شده بعد از برد 3 بر صفر شنبه برابر نورنبرگ که سومین پیروزی متوالی باواریایی‌ها بود، گفت: «می‌خواهیم همینطور ادامه دهیم. حالا به هلند می‌رویم و آنجا باید به‌عنوان تیم اول گروه صعود کنیم.»

بایرن برای اینکه در گروه E تیم اول گروه باشد و احتمالا قرعه بهتری در مرحله یک‌هشتم‌نهایی نصیبش شود، یک امتیاز از بازی در ورزشگاه یوهان کرویف آمستردام می‌خواهد چون در حال حاضر با دو امتیاز اختلاف نسبت به آژاکس در صدر جدول است و صعود هر دو تیم هم قطعی شده. پیروزی 5 بر یک دو هفته قبل برابر بنفیکا در آلیانتس‌آره‌نا که روبرت لواندوفسکی و آرین روبن هر کدام دو گل زدند، پایانی بر نتایج ضعیف ماه‌های اکتبر و نوامبر بود که بایرن در بوندس‌لیگا سیر نزولی‌اش را با سرعت طی می‌کرد.

این تیم حالا به رده سوم لیگ آمده و مربی کروات تیم نه تنها سیستم چرخشی را کنار گذاشته بلکه برخی بازیکنان نامدار تیم را به نیمکت منتقل کرده. کواچ توضیح داد: «تیم ریتم دارد، این پسرها خیلی باانگیزه‌اند برای همین است که نمی‌خواهیم هیچ چیزی را تغییر دهیم.»

تصمیم او برنده‌ها و بازنده‌های مهمی داشته. دو بازیکن برنده جام جهانی بایرن، متس هوملس مدافع آلمان و خاوی مارتینس هافبک اسپانیا در بازی با نورنبرگ، افسرده روی نیمکت بودند در کنار رناتو سانچز که با پرتغال قهرمان یورو 2016 شده است. مارتینس و سانچز جای خود را در خط میانی به کیمیش و گورتزکا داده‌اند که هر دو 23 ساله هستند و هر دو مقابل نورنبرگ توپ را به تیرک دروازه حریف زدند. کواچ که پنج ماه است مربی بایرن شده، ادامه داد: «هر دو درک خیلی خوبی از بازی دارند و بیرون زمین و در تیم ملی هم رابطه خوبی با یکدیگر دارند. این دو محور تیم هستند که در سه بازی آخر درخشیده‌اند و فایده‌اش نه تنها به خودشان بلکه به همه تیم رسیده.»

البته همه از این وضعیت راضی نیستند و هوملز بدون گفتن حتی یک کلمه از مقابل خبرنگارها رد شد چون جروم بواتنگ و نیکلاس سوله مدافعان میانی ثابت تیم کواچ شده‌اند. برای مربی‌های قبلی بایرن هم ستاره‌های نیمکت‌نشین ناراضی دردسرساز شده بودند.

البته بازگشت قریب الوقوع روبن از مصدومیت ران جای سرژ گنابری در بال راست را تنگ خواهد کرد و همچنین تیاگو آلکانتارا که بعد از مصدومیت زانو آماده شده و در بازی شنبه هم به‌عنوان یار تعویضی به میدان رفت، می‌تواند به همکاری کیمیش-گورتزکا در خط میانی نفوذ کند.

البته تصمیم کواچ در خط حمله پرمنفعت بوده چون روبرت لواندوفسکی در سه بازی اخیر چهار گل زده و به خوبی از سوی توماس مولر که در نقش هافبک هجومی جا افتاده، حمایت شده است.

حسن صالح حمیدزیچ مدیر ورزشی بایرن‌مونیخ گفت: «ابتدای فصل از سیستم چرخشی استفاده می‌کردیم چون مربی می‌خواست تیمش را پیدا کند. شاید زیاد طول کشید و بعضی بازیکنان نمی‌دانستند کجا برایشان بهتر است. در چند بازی اخیر نیکو تغییر را کنار گذاشته و به نظر می‌رسد تیم وضع خوبی دارد.»

منبع: AFP

کد N2031693

وبگردی