آفتاب
یادداشت مهر

ضرورت زنگ تداوم در مدرسه جهادی خواندن

ضرورت زنگ تداوم در مدرسه جهادی خواندن

اقدامی فرهنگی مانند ایجاد مدرسه جهادی خواندن زمانی می‌تواند ثمربخش باشد که تداوم یابد و هنرجویان و دانش آموزان شرکت کننده در کلاس های مختلف این مدرسه دروس تکمیلی را سپری کنند.

خبرگزاری مهر- گروه فرهنگ: علی‌الله سلیمی نویسنده و روزنامه‌نگار در یادداشتی کوتاه که در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده است به موضوع برپایی مدرسه جهادی خواندن و لزوم تداوم برپایی آن در مناطق محروم پرداخته است. متن این یادداشت به شرح زیر است:

اجرای طرح «مدرسه جهادی خواندن»در منطقه محروم بشاگرد، از اقدامات قابل ستایش در این گوشه از کشورمان است که به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در کتابخانه عمومی حاج عبدالله والی روستای خمینی‌شهرِ شهرستان بشاگرد برگزار شده و نهال کوچک درخت فرهنگ و دانش را در دل این منطقه محروم و دور افتاده کاشته و امیدها برای باروری این نهال کوچک را دوچندان کرده است.

شکی نیست که این اقدام فرهنگی ارزشمند زمانی می تواند ثمربخش باشد که تداوم یابد و هنرجویان و دانش آموزان شرکت کننده در کلاس های مختلف این مدرسه فرهنگی- جهادی دروس تکمیلی رشته مورد علاقه و انتخابی خود را هم با موفقیت سپری کنند. در دوره سوم این طرح که چندی پیش با موفقیت برگزار شد، استادان و مدرسان برجسته کشور در حوزه‌های مختلفی چون داستان‌نویسی، شعر، نقاشی، صنایع دستی، کتابخوانی، عکاسی و همچنین مشاوره اجتماعی حضور داشتند که برخی از این افراد برای چندمین بار در بشاگرد حضور پیدا می کردند و اگر همین روند در دوره های بعدی هم تداوم یابد می توان به نتایج درخشان این حرکت فرهنگی و جهادی در آینده نزدیک امیدوار بود.

شروع این حرکت فرهنگی- جهادی از منطقه محروم بشاگرد، به نوعی تداوم فعالیت های عمرانی- جهادی کلید خورده توسط مرحوم حاج عبدالله والی است که توجه جدی به این منطقه محروم و دور افتاده را یادآوری کرد. زنده یاد والی بیش از دو دهه از عمر خود را صرف خدمت به مردم محروم این منطقه کرد و در این راه سلامتی خود را هم به خطر انداخت. با این حال، با اجرای طرح های گسترده عمرانی، مردم محروم بشاگرد را از فقرهای مختلف رهانید و چهره قبلی این منطقه را به کلی دگرگون کرد.

پاسداری از میرات معنوی مرحوم عبدالله والی، حضور مستمر گروه های جهادی از حوزه های مختلف در منطقه بشاگرد است که هر یک به نوبه خود می توانند برای محرومیت زدایی کامل از منطقه بشاگرد سهیم باشند. در حوزه فرهنگ، اجرای سه مرحله از طرح «مدرسه جهادی خواندن» زمینه های لازم برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر در این میان ساکنان منطقه بشاگرد به ویژه دانش آموزان که از کم برخوردارترین قشرهای این منطقه محسوب می شوند، را تا حدودی فراهم کرده و اکنون با تداوم این نوع فعالیت های فرهنگی- جهادی با حضور استادان و مدرسان با تجربه دوره های قبل و نیز استادان و مدرسان تازه نفس و علاقه مند می توان به شکوفایی استعدادهای محلی و نتیجه بخش بودن اقدامات فرهنگی انجام شده بیش از پیش امیدوار شد.

کد N2031235

وبگردی