آفتاب
معاون وزیر خارجه پاکستان:

پاسخ منفی هند بر عزم پاکستان در بهبود امنیت منطقه تاثیرگذار نیست

پاسخ منفی هند بر عزم پاکستان در بهبود امنیت منطقه تاثیرگذار نیست

معاون وزیر خارجه پاکستان گفت که علیرغم موضع منفی هند در قبال بهبود روابط، ما همچنان به تلاش های خود برای ایجاد امنیت در منطقه ادامه می دهیم و در این راستا خواهان حمایت قدرت های جهانی هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از داون نیوز، «تهمنیه جنجوعه» معاون وزیر خارجه پاکستان طی سخنرانی در نشست «نقش قدرت های جهانی در تعارض ها و همکاری ها در آسیای جنوبی» گفت پاکستان برای ادامه تلاش های خود در جهت استقرار امنیت و ثبات در منطقه عزم راسخی دارد.

وی در مورد روابط دو جانبه با هند گفت که دهلی نو به دشمنی ها و نفرت انگیزی ها دامن می زند  و این نه تنها کمکی به بهبود روابط دو کشور نمی کند بلکه باعث ایجاد مانع در  پیشرفت و امنیت در آسیای جنوبی خواهد شد.

وی همچنین گفت که باعث تاسف است که هند سعی دارد تا در راستای پیشبرد سیاست های داخلی خود اقدام مثبت پاکستان در گشایش گذرگاه مرزی «کرتارپور» بین دو کشور برای تسهیل رفت و آمد پیروان مذهب سیک را دچار چالش کند در صورتی اسلام آباد با صرف نظر از موضع منفی هند تصمیم دارد تا همچنان بر سر مواضع خود باقی بماند.

جنجوعه ضمن تشریح سیاست های خارجی دولت پاکستان در قبال هند گفت که «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در اولین سخنرانی خود پس از به عهده گرفتن سمت نخست وزیری ضمن دعوت از هند برای مذاکرات گفت که اگر دهلی نو برای بهبود روابط یک قدم بردارد پاکستان در مقابل دو قدم خواهد برداشت.

وی با اشاره به نامه عمران خان به «نارندرا مودی» نخست وزیر هند و دعوت برای مذاکرات در مورد تمام مسائل مورد اختلاف بین طرفین گفت که متاسفانه از جانب دهلی نو واکنش مناسبی صورت نگرفته است.

کد N2031105

وبگردی