آفتاب

حال آموزشگاه‌های آزاد مهارت آموزی خوب نیست

حال آموزشگاه‌های آزاد مهارت آموزی خوب نیست

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: حال آموزشگاه‌های آزاد مهارت آموزی خوب نیست.

به گزارش ایلنا، «سلیمان پاک سرشت» گفت: یکی از مشخصات دوران بحران اقتصادی این است که با پدیده افزایش تقاضا برای مشاغل خرد و خانگی روبرو می‌شویم اما در این مشاغل نیز باید حمایت‌های مالی کافی از افراد انجام شود.

وی بر ضرورت ایجاد پیوند میان بخش دولتی، آموزشگاه‌های آزاد مهارت آموزی و بخش خصوصی تاکید کرد.

پاک سرشت اضافه کرد: واگذاری ساختمان ها و اماکن در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بخش خصوصی برای مدت معین (استیجاری) با هدف مهارت آموزی به متقاضیان می‌تواند به تقویت روابط میان دولت، بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد منجر شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: پارسال ۵۷ پروژه و امسال ۷۷ پروژه در این زمینه برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی و برای ۴۴ فقره از این پروژه‌ها مجوز صادر شده است.

وی  ادامه داد: طبق مفاد ۲۷ و ۵ قانون الحاق، ماده ۲۷ ضوابط اجرایی و ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری می‌توان ساختمان‌ها و امکان بدون استفاده را با هدف کسب درآمد، استفاده از منابع حاصل از واگذاری برای یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان و کاهش هزینه‌ها به بخش خصوصی واگذار کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره سخنان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره واگذاری طرح‌های فنی- مهارتی به بخش خصوصی تصریح کرد: با واگذاری مدت‌دار اماکن بدون استفاده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بخش خصوصی می‌توان به توسعه مهارت آموزی در استان‌ها دست یافت.

کد N2031037

وبگردی