آفتاب

مطالبات‌مان را به دستمزد تقلیل ندهید/ما کارگران فولاد زیاده‌خواه نیستیم!

مطالبات‌مان را به دستمزد تقلیل ندهید/ما کارگران فولاد زیاده‌خواه نیستیم!

جمعی از کارگران گروه ملی فولاد ایران در نامه‌ای جمعی خواستار برآورده شدن مطالبات خود شدند و اعلام کردند مطالبات‌شان فقط دستمزد نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران گروه ملی فولاد اهواز در سی و دومین روز از تجمع خود در نامه‌ای دسته‌جمعی، به بیان خواسته‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند.

در این نامه آمده است: کارگران فولاد نه زیاده‌خواهی کردند و نه اضافه بر دارایی خود چیزی خواستند. تمام خواسته‌هایشان در یک جمله خلاصه می‌شود و آنهم هم استمرار در تولید است. خواسته و درخواستی که هر عقل سلیمی آن را تحسین و تمجید می‌کند. کارگری که هدفش فقط و فقط تولید باشد و در ازای این تولید از جان و دل مایه بگذارد، آرمان کارگری‌ست که در هیچ جای جهان نمیتوان مثیل و بدیلش را یافت. ولی افسوس کسانی هستند که این روحیه جهادی و ایده‌آل کارگری را به ضرر خود می‌بینند و برای جلوگیری از رشد و تعالی این کارگر از تمام امکانات در دسترس استفاده می‌کنند تا حقیقت را وارونه آنچه هست نشان دهند.

در ادامه این نامه آمده است: ورود ماشین‌های شمش به بخش دو امروز حرکت مثبتی بود ولی این حرکت کافی نبوده و مطمئنا اگر به همین مقدار رضایت دهیم، بازهم شاهد تکرار تجمعات و اعتراضات خواهیم بود. چراکه از یکسو شمش‌ها برای بخشی اختصاص یافته که تقریبا حدود یک ماه آماده‌سازی لازم دارد و بخش آماده‌ای همچون کوثر را بدون مواد اولیه رها نموده‌اند، از سوی دیگر هیچ تضمینی برای ورود مستمر شمش وجود ندارد و احتمال اینکه ورود این شمش‌ها تنها در جهت خرید زمان و مقطعی باشد، بسیار زیاد است.

این کارگران در پایان خواستار برآورده شدن همه مطالبات خود، رونق تولید و رفع بازداشت یا احضار همکاران خود شدند.

کد N2031034

وبگردی