آفتاب

ایجاد آزمایشگاه‌های مورد نیاز مرکز استعدادهای درخشان از سوی دانشگاه امیرکبیر

ایجاد آزمایشگاه‌های مورد نیاز مرکز استعدادهای درخشان از سوی دانشگاه امیرکبیر

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشـگاه صنعتی امیرکبیر و مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت جهت ارتقای توان علمی کارشناسان و محققان این مرکز و امکان‌سنجی مورد نیاز مرکز استعدادهای درخشان به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، به منظور ایجاد و گسترش همکاری‌های آموزشی- پژوهشی بین دانشـگاه صنعتی امیرکبیر و مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان تفاهم‌نامه به امضاء ‌رسید. 

در این تفاهم‌نامه بر اجرای پروژه‌های تحقیقاتی- کاربردی مورد نیاز طرفین، راه‌اندازی، تکمیل و تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مورد نیاز مرکز، هدایت و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلی به ویژه در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نیازهای تحقیقاتی آن مرکز، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت به منظور ارتقای توان علمی کارشناسان و محققان مرکز در مراکز تحقیقاتی، آموزشی، صنعتی و خدماتی و انجام امور تحقیقاتی، مطالعاتی و امکان سنجی مورد نیاز مرکز استعدادهای درخشان تاکید شده است.

بررسی میزان نیاز به فناوری‌های نوین توسط کارشناسان طرفین و برنامه‌ریزی جهت نیل به موارد اولویت‌دار، بهره‌مندی از امکانات آموزشی دانشگاه از قبیل آزمایشگاهی، کارگاهی و کلاس‌ها، انجام بازدیدها و اردوهای علمی، برای دانش آموزان و دانشجویان، برگزاری سمینارها، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی- مهارتی کوتاه‌مدت و بلندمدت، مشارکت در تدوین و تالیف نشریات و مجلات علمی و تبادل آنها و انجام داوری، نظارت و بررسی نتایج پروژه‌های تحقیقاتی در داخل و خارج کشور از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر با امضای این تفاهم نامه متعهد شده است که در قالب قراردادهای جداگانه‌ای در جهت برآوردن نیازهای آموزشی و پژوهشی مرکز استعدادهای درخشان و ارائه خدمات کارگاهی، آزمایشگاهی مورد نیاز به این مرکز متعهد شده است.

ارائه دوره‌های المپیادهای علمی و کارگاه‌های کوتاه مدت و بلندمدت مورد نیاز مرکز استعدادهای درخشان، بهره‌گیری از توانایی‌های مرکز جهت اجرای فعالیت‌های مشترک یا اختصاصی آموزشی و پژوهشی، انتشار مقالات علمی حاصل از نتایج پروژه‌های تحقیقاتی مصوب با نام مشترک دانشگاه و مرکز، توافق جهت راه‌اندازی، تکمیل و بهره‌برداری از مراکز آموزشی، تحقیقاتی مورد نیاز مرکز، به رسمیت شناختن حقوق مادی و معنوی مرکز و تألیف و ترجمه متون و کتب علمی مورد نیاز مرکز از دیگر تعهدات این دانشگاه است.

مرکز استعدادهای درخشان نیز علاوه بر بررسی پیشنهادات برگزاری دوره‌های علمی و پژوهشی و اعلام نتایج به دانشگاه، تهیه مستمر عناوین تحقیقاتی- مطالعاتی مورد نیاز مرکز و ارسال آنها به دانشگاه امیرکبیر را بر عهده دارد.

کمک در تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در دانشگاه جهت بهره‌برداری مشترک، بررسی پروژه‌های تحقیقاتی پیشنهادی دانشگاه و اعلام نتایج به دانشگاه، عقد قرارداد جهت اجرای موارد موافقت و تامین منابع مالی مورد نیاز و به رسمیت شناختن حق و حقوق مادی و معنوی دانشگاه در خصوص نتایج حاصل از فعالیت‌های مشترک از دیگر تعهدات این مرکز به شمار می‌رود.

بر اساس اعلام دانشگاه امیرکبیر، مدت این تفاهم‌نامه از زمان امضاء برای 3 سال تعیین می‌شود و با اعلام قبلی یکی از طرفین قابل فسخ بوده و ضمناً در صورت رضایت طرفین قابل تمدید است.

انتهای پیام

کد N2030626

وبگردی