آفتاب

به دنبال کاهش تنش در مرزهای سرزمین‌های اشغالی هستیم

به دنبال کاهش تنش در مرزهای سرزمین‌های اشغالی هستیم

رئیس‌جمهوری لبنان اعلام کرد که کشورش با هر نوع اقدامی که موجب بحرانی‌تر شدن اوضاع در مرزهای فلسطین اشغالی شود، مخالف بوده و خواهان برقرای ثبات در منطقه جنوب است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان امروز- سه‌شنبه- و با گذشت یک هفته از آغاز عملیات اسرائیل به بهانه کشف تونل‌های حزب الله اعلام کرد که کشورش به دنبال تشدید تنش نبوده و خواهان برقراری ثبات در مرزهای جنوبی خود است.

رژیم صهیونیستی مدعی است که حزب‌الله با در اختیار داشتن زرادخانه بزرگ، تونل‌هایی را در مرزهای فلسطین اشغالی با حمایت ایران به منظور حمله به این رژیم حفر کرده است. حزب‌الله هنوز هیچ اظهار نظری در این زمینه نکرده است. 

در بیانیه صادر شده از سوی ریاست‌جمهوری لبنان آمده است که عون به فرماندهی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفیل) اعلام کرد که لبنان منتظر نتایج تحقیقات دو گروه لبنانی و بین‌المللی در زمینه حفر تونل‌ها می‌ماند تا بتواند تصمیم‌های لازم را اتخاذ کند. 

عون که متحد سیاسی حزب‌الله است، گفت: «لبنان به اجرای تصمیم ۱۷۰۱ شورای امنیت برای پایان دادن به جنگ حزب‌الله و اسرائیل در سال ۲۰۰۲ پایبند است».

در بیانیه ریاست‌جمهوری لبنان به نقل از عون آمده است که لبنان به دلیل تمایل شدید برای حفظ امنیت و ثبات در منطقه جنوب و مخالفت با هر نوع اقدامی که موجب تشدید تنش در مرزها شود، ‌به اجرای بند ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل پایبند میماند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که موضوع تحقیق و برخورد با تونل‌های حزب الله در مرزهای لبنان به یونیفیل واگذار شده و این نیروها بر وجود یک تونل در نزدیکی مرز تأکید کرده‌اند. ارتش اسرائیل از این تونل با نام مساله‌ای خطرناک یاد کرده است.

کد N2030615

وبگردی