آفتاب

نوین‌ترین دستاوردهای فناورانه و دانش بنیان کشور به نمایش گذاشته می‌شود

نوین‌ترین دستاوردهای فناورانه و دانش بنیان کشور به نمایش گذاشته می‌شود

مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دبیر ستاد ملی هفته پژوهش از ارائه نوین ترین دستاوردهای فناورانه و دانش بنیان کشور در نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری و فن بازار خبر داد و گفت:این نمایشگاه در واقع محل نمایش دست یافته های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی یک سال اخیر مراکز علمی و دانشگاهی کشور است.

به گزارش ایلنا عبدالساده نیسی افزود: امسال نمایشگاه هفته پژوهش برای اولین بار با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همزمان با ششمین نمایشگاه دیگر از جمله نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از سوم تا ششم دی ماه و در محل نمایشگاه های بین المللی تهران، با شعار پژوهش هدفمند ، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه راهبرد اساسی این نمایشگاه در دو حوزه عرضه فناوری و تقاضای فناوری و بر پایه توسعه اکوسیستم نوآوری تعریف شده است گفت: با توجه به روند رو به رشد عرضه و تقاضای فناوری در جامعه، نمایشگاه پژوهش و فناوری و فن بازار رویکرد جدیدی در حوزه زیست بوم نوآوری برپا خواهد بود.  

 نیسی اضافه کرد:ارائه دستاوردهای فناورانه و دانش بنیان کشور و همچنین ایجاد بستر مناسب برای ارائه نیازمندیهای فناورانه کشور و رفع آن توسط شرکت های فناور و دانش بنیان، دانشگاه ها و پژوهشگاه ها مهمترین هدف برگزاری نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار است.  

نیسی با اشاره به حضور برخی از وزارتخانه از جمله وزارت صنعت، معدن تجارت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات در نمایشگاه نوزدهم و با توجه به تفکیک تقاضای فناوری و عرضه فناوری ، اظهار امیدواری کرد که در نمایشگاه امسال شاهد رشد فروش فناوری تقاضا محور و تجاری سازی نوآوری ها باشیم.

مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: امسال عرضه فناوری های دانشگاه ها پارک های علم و فناوری و مراکز رشد و پژوهشگاه ها در سه سالن  به نمایش گذاشته می شود و برای اولین بار و به صورت مجزا دو سالن دیگر به تقاضای فناوری اختصاص داده شده است که بستر مناسبی برای اتصال متقاضیان فناوری و متوالی فناوری مهیا می نماید.

 نیسی افزود: از دیگر برنامه‌های نمایشگاه نوزدهم حضور سرمایه‌گذاران برای تسهیل در تجاری سازی فناوری با رویکرد تامین سرمایه گذاری اولیه، کاهش ریسک از طریق مشارکت و سرعت بخشیدن به تجاری سازی فناوری میباشد. همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه‌های مختلف در طول برپایی نمایشگاه از دیگر برنامه های این نمایشگاه خواهد بود.

وی ادامه داد: در نمایشگاه امسال از فناوری های جدید رونمایی خواهد شد و در زمان برپایی نمایشگاه ها و در غرفه فناوری های منتخب این دستاوردها در معرض دید قرار خواهد گرفت.

نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری و فن بازار ایران از سوم تا ششم دی ماه هر روز از ساعت 8 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

کد N2030558

وبگردی