آفتاب

لیگ جهانی کاراته وان چین؛ مدال طلا بر گردن یاری و پورشیب/ مهدی‌زاده برنزی شد

لیگ جهانی کاراته وان چین؛ مدال طلا بر گردن یاری و پورشیب/ مهدی‌زاده برنزی شد

همشهری آنلاین: مهدی‌زاده برنز وزن ۶۷- را به گردن آویخت، یاری در وزن در ۶۰- و پورشیب در وزن ۸۴- کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، در آخرین روز از لیگ جهانی کاراته وان سری آ چین، امیر مهدی‌زاده که نخستین حضور خود در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم را تجربه می‌کرد، در جدول شانس مجدد ابتدا استفان جوسیچ از صربستان را پس از تساوی صفر بر صفر با رای داوران در هانتی برد، سپس سانگوت مونتن از تایلند را ۲ بر ۰ شکست داد. در سومین مبارزه مقابل محمد شهریاری، دیگر کاراته‌کای کشورمان قرار گرفت و پس از تساوی ۳ بر ۳ برنده تاتامی شد.

مهدی‌زاده در بازی چهارم خود علیرضا شیرصفت را ۸ بر ۴ برد و به مدال برنز رسید.

او در دور  نخست با نتیجه ۱۱ بر ۵ فرانچسکو دی اونو فریو از ایتالیا را برد، در دور دوم نیز یک بر صفر مقابل بوران براک از کرواسی پیروز شد و در سومین مبارزه پس از تساوی صفر بر صفر مقابل وینیسیوس فیگوئرا از برزیل با رای داوران بازنده تاتامی شد.

میعاد یاری در دیدار فینال وزن منهای ۶۰ کیلوگرم مقابل آرای صمدان از ترکیه، نفر اول رنکینگ جهان قرار گرفت و پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی مبارزه، با رای داوران در هانتی پیروز شد و به مدال طلا رسید.

یاری در مبارزات قبلی خود ابتدا میلتون بوسیرون از فرانسه را ۵ بر ۲ برد، سپس با نتیجه ۶ بر ۲ هو لی از هنگ کنگ را مغلوب کرد، در سومین مبارزه ۳ بر ۰ ژنوس استفانوس از یونان را برد، در بازی چهارم مقابل بروس داگلاس برزیلی، دارنده مدال‌های طلا، نقره و دو برنز جهان با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری رسید. بازی پنجم یاری مقابل کریم آبوئیتا از مصر بود که موفق شد وی را که عنوان نایب قهرمانی امیدهای جهان را در کارنامه داشت ۵ بر ۳ شکست داده و به نیمه نهایی راه یابد.

یاری در نیمه نهایی مقابل صدرالدین سایماتوف ازبکستانی، دارنده عنوان قهرمانی امیدهای جهان قرار گرفت و پس از تساوی صفر بر صفر با رای داوران در هانتی برنده شد و به فینال راه یافت.

وذبیح اله پورشیب در فینال وزن ۸۴- کیلوگرم به مصاف ایگور چیخامارف از قزاقستان رفت و با نتیجه ۲ بر ۰ به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

پورشیب پیش از رسیدن به فینال ابتدا چیو هانسین از چین تایپه را ۶ بر ۰ برد، سپس به مصاف ریکیتو شیمادا، دارنده طلای جوانان جهان و برنز امیدهای آسیا از ژاپن رفت و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید.

او در چهارمین مبارزه پس از تساوی ۳ بر ۳ مقابل محمد احمد رامادان، دارنده نقره امیدهای جهان از مصر برنده تاتامی شد و در دیدار پنجم ۳ بر ۰ جینچائو چن از چین را شکست داد و به نیمه نهایی رسید.

پورشیب در مبارزه نیمه نهایی مقابل الکساندر علیف از روسیه، دارنده دو نقره لیگ‌های جهانی به تساوی یک بر یک رسید و برنده تاتامی شد.

کد N2030448

وبگردی