آفتاب

تقاضای رییس دانشگاه فردوسی از یونسکو برای رفع مشکل خشکسالی

تقاضای رییس دانشگاه فردوسی از یونسکو برای رفع مشکل خشکسالی

رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: امیدواریم تمام سازمان‌های مردم نهاد و یونسکو به کمک ما بیایند تا معضل خشکسالی را مرتفع کنیم.

به گزارش ایسنا، محمد کافی در دومین نشست ملی فناوری های آب در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر اینکه استان در شرایط بحران آب قرار گرفته است، عنوان کرد: در حال حاضر باید به صورت ضربتی برای معضل کم‌آبی چاره اندیشی کنیم. امیدواریم تمام سازمان‌های مردم نهاد و یونسکو به کمک ما بیایند تا این مشکلات را مرتفع کنیم.

وی اضافه کرد: مهم ترین مشکل توسعه در کشور مساله کم آبی است. خراسان رضوی و شهر مشهد بیشترین معضل خشکسالی را دارد.

 کافی با تاکید بر اهمیت آب و حفظ محیط زیست، اظهار کرد: مهم ترین مشکل توسعه در کشور  مساله کم آبی است . خراسان رضوی و شهر مشهد بیشترین معظل خشکسالی را دارد. امیدواریم با همکاری مراکز ملی بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد ۵۰ ساله ما در برخورد با آب و محیط ریست به هیچ وجه با فرهنگ و میراث ایرانیان سازگار نبوده است، ادامه داد: ما به محیط زیست ظلم کرده‌ایم. ما باید به عناصر چهارگانه طبیعت توجه کنیم و تنها مسائل رو بنایی را اولویت قرار ندهیم.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر زیرساخت‌های اصلی در کشور تصریح کرد: توسعه، تمدن، فرهنگ و اقتصاد همه در شرایطی معنا می شود که به زیر ساخت‌های اصلی در کشور توجه شود. ما باید به گذشته بازگردیم و از میراث خود استفاده کرده تا دین خود را به محیط زیست ادا کنیم.


انتهای پیام

کد N2030002

وبگردی