آفتاب

ابرازامیدواری نماینده ویژه سازمان ملل برای ادامه گفتگوهای صلح یمن

ابرازامیدواری نماینده ویژه سازمان ملل برای ادامه گفتگوهای صلح یمن

نماینده سازمان ملل در امور یمن نسبت به برگزاری دور بعدی گفتگوها صلح میان گروه‌های یمنی ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل در امور صلح یمن روز دوشنبه در جریان برگزاری گفتگوهای صلح یمن در استکهلم سوئد ابراز امیدواری کرد که دور بعدی این گفتگوها در سال میلادی آتی نیز ادامه یابد.

نماینده سازمان ملل در امور یمن افزود که جزئیات مورد بحث برای دور بعدی گفتگوها مشخص شده و انتظار می‌رود توافقات امنیتی میان دو طرف به بحث گذاشته شود.

مارتین گریفیتس همچنین این را افزود که گفتگوها اخیر طرف‌های یمنی در سوئد نخستین دور از مذاکرات امیدوارکننده برای دستیابی به صلح به شمار می‌رود و امیدوار است برای دستیابی به نتیجه دور بعدی این گفتوها نیز در آینده نزدیک از سر گرفته شود.

از اواخر هفته گذشته، هیأتی از جنبش انصارالله یمن به ریاست «محمد عبدالسلام»، سخنگوی این جنبش و هیأتی از دولت مستعفی یمن به ریاست «خالد الیمانی»، وزیرخارجه دولت «منصور هادی» پس از دو سال توقف مذاکرات، سرانجام گفتگوهایی را با هدف رسیدن به صلح در کاخ «ژوهانسبورگ »، واقع در شهر «ریمبو»، در حوالی «استکهلم»، پایتخت سوئد آغاز کردند. این گفتگوها با میانجی‌گری سازمان ملل دنبال می‌شود و علاوه بر طرف‌های یمنی، مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل در امور صلح یمن نیز در آن حضور دارد.

کد N2029925

وبگردی