آفتاب

عفو بین‌الملل نیجریه را متهم به کارشکنی در تحقیقات حقوق بشری کرد

عفو بین‌الملل نیجریه را متهم به کارشکنی در تحقیقات حقوق بشری کرد

عفو بین‌الملل دولت نیجریه را به عدم همکاری لازم در تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی متهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، سازمان عفو بین‌الملل دولت نیجریه را متهم کرده است که در روند تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون جنایات صورت گرفته از سوی بوکوحرام و نیورهای نظامی این کشور همکاری لازم را انجام نمی‌دهد.

اتهام عفو بین‌الملل علیه دولت نیجریه پس از آن صورت می‌گیرد که هفته گذشته دیوان کیفری بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که دولت نیجریه اقدامات و فعالیت‌های لازم را برای بازداشت کسانی که در جریان جنگ علیه تروریسم مرتکب جنایت و خشونت علیه غیرنظامیان شده‎‌اند، انجام نداده است.

دولت نیجریه در حال حاضر مشغول نبرد با گروه تروریستی بوکوحرام در شمال شرق این کشور است و گفته شده در جریان این جنگ حداقل ۳۰ هزار نفر کشته و بیش از ۳ میلیون شهروند این کشور مجبور به ترک خانه‌های خود و آواره شده‌اند.

دیوان کیفری بین‌المللی گفته است که جنایات ضد حقوق بشری هم از سوی گروه تروریستی بوکوحرام و هم نظامیان ارتش نیجریه صورت گرفته است، اما دولت نیجریه تمایلی به تحقیقات در این زمینه ندارد.

دولت نیجریه از خردادماه ۱۳۹۳ با هدف مبارزه با گروه تروریستی بوکوحرام مناطقی از شمال شرق این کشور را هدف بمباران قرار داده است، هرچند در این میان بخش قابل توجهی از شهروندان نیجریه‌ای نیز متحمل خسارت و تلفات گسترده شده‌اند.

کد N2029844

وبگردی