آفتاب

آنکارا: سرکنسول عربستان در استانبول در قتل «خاشقجی» شریک جرم است

آنکارا: سرکنسول عربستان در استانبول در قتل «خاشقجی» شریک جرم است

رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری ترکیه تصریح کرد: سرکنسول عربستان در استانبول در قتل «خاشقجی» شریک جرم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، فخرالدین آلتون رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد: پاسخ عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در خصوص استرداد قاتلین خاشقجی به ترکیه ناامیدکننده است.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری ترکیه در این باره گفت: این جنایت نشان می دهد که سرکنسول عربستان در استانبول (محمد العتیبی) نیز شریک جرم است.

وی در ادامه تأکید کرد: رد کردن تقاضای استرداد قاتلان خاشقجی نشان می دهد کسانی که عربستان را به سرپوش گذاشتن در این جنایت متهم می کنند، محق هستند.

این درحالیست که وزیر خارجه عربستان دیروز گفته بود که ریاض نمی تواند مظنونین قتل خاشقجی را به ترکیه تحویل دهد!

لازم به ذکر است، «محمد العتیبی» کنسول عربستان در استانبول پیش از آغاز تفتیش از مکان اقامتش با استفاده از مصونیت سیاسی خود از ترکیه گریخته بود.

گفتنی است جمال خاشقجی روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌ پست دوم ماه اکتبر ۲۰۱۸ به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شد و از آن خارج نشد.

ریاض در تاریخ ۲۰ اکتبر قتل خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان سعودی را تأیید کرد.

دادستان این کشور مدعی شد که خاشقجی بعد از درگیری با چند نفر در داخل کنسولگری فوت کرده و ۱۸ شهروند این کشور نیز در این رابطه بازداشت شده‌اند.

دادستانی کل استانبول ترکیه روز چهارشنبه ۳۱ اکتبر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جمال خاشقجی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در این شهر، طبق نقشه‌ قبلی خفه و کشته شده است.

کد N2029794

وبگردی