آفتاب

شهروندان ایرانی تا اطلاع ثانوی از سفر به گرجستان خودداری کنند

شهروندان ایرانی تا اطلاع ثانوی از سفر به گرجستان خودداری کنند

همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه از شهروندان ایرانی خواست تا اطلاع ثانوی از سفر به گرجستان خودداری کنند تا وزارت خارجه بتواند در یک سازوکار مشخص چرایی این مشکل و مصائبی که دولت گرجستان برای اتباع ایرانی ایجاد کرده را روشن کند.

به گزارش ایرنا، بهرام قاسمی در گفت‌وگو با رادیو تهران درباره ممانعت پلیس فرودگاه گرجستان از ورود یک زن ایرانی و بازداشت وی به مدت بیش از ۲۰ ساعت و همچنین رفتارهای خشونت‌آمیز پلیس‌ اظهار کرد: اخبار مربوط به این خانم را دیده‌ایم و با جدیت مساله را دنبال می‌کنیم و هم‌زمان سفارت‌مان ماموریت گرفته است که از نزدیک این مساله را دنبال کند.

وی ادامه داد: ما در هفته‌ها و یکی دو ماه گذشته این اخبار را داشتیم که در مرزهای هوایی و زمینی این کشور تعدادی ایرانی دیپورت شدند. ما این رفتار دولت گرجستان را مورد انتقاد قرار می‌دهیم و مراتب ناراحتی ما به سفیرشان ابلاغ شد و برنامه‌هایی داریم که ظرف یکی دو روز آینده انجام می‌دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه خطاب به شهروندان ایرانی گفت: از هرگونه سفر به گرجستان در صورت عدم نیاز و اجبار خودداری کنند تا ایران بتواند در یک سازوکار مشخص چرایی این مشکل و مصائبی که دولت گرجستان برای اتباع ایرانی ایجاد کرده را روشن کند و آنها تکلیف این رفت و آمد ایرانیان را اعلام کنند.

وی در عین حال گفت: البته ما با گرجستان لغو رواید هستیم اما متاسفانه برخی ایرانیان توسط گروه‌های مافیایی که مجوز لازم را ندارند تحت عناوین خرید مسکن و بحث‌های توریستی به این کشور می‌روند و مدارک لازم را ندارند و بهانه‌ای را به دست نیروهای گرجستان می‌دهند، اما با همه این‌ها باعث نمی‌شود که نسبت به رفتار دولت گرجستان گلایه نکنیم.

کد N2029763

وبگردی