آفتاب

چرایی موافقت سعودی ها با ترور یاسر عرفات

چرایی موافقت سعودی ها با ترور یاسر عرفات

مشاور رئیس قبلی تشکیلات خودگردان فلسطین باگذشت چند سال از ترور یاسر عرفات به نقشی که سعودی ها در این ترور ایفا کردند، پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، بسام ابوشریف مشاور یاسر عرفات رئیس قبلی تشکیلات خودگردان فلسطین از دخالت سعودی ها در ترور عرفات خبر داد و اعلام کرد که ترور عرفات با موافقت سعودیها و پس از دیداری میان «آرییل شارون» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی و «جرج بوش پسر» (که از ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ رئیس‌جمهور آمریکا بود) صورت گرفت.

وی به خبرگزاری فلسطینی شهاب گفت: جورج بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا به دنبال نشستی که با آرییل شارون  نخست وزیر اسبق اسرائیل داشت در آن طرح ترور عرفات مطرح شد با سعودی ها گفتگو کرد و آنها نیز موافقت کردند.

بسام ابوشریف اعلام کرد: سعودی ها با ترور عرفات موافقت کردند زیرا وی را مانعی در برابر صلح و اجرای طرح صلح عربی می دانستند. شارون به دیدار بوش در کاخ سفید رفت و به او گفت دیگر نمی‌تواند به قول سابقش یعنی عدم صدمه زدن به عرفات متعهد باشد زیرا او با حماس همکاری می‌کند و عملیات‌های حماس با موافقت او انجام می‌شود؛ بوش سکوت کرد و سرش را به نشانه موافقت (برای ترور عرفات) تکان داد.

وی افزود: روز بعد بوش با سعودی ها تماس گرفت و موضوع را به اطلاع آنها رساند و سعودی ها نیز با ترور عرفات موافقت کردند.

مشاور عرفات از کتاب جدید خود با نام «السمک المالح» که حاوی اسرار بسیاری درباره ترور عرفات و نیز ترور احمد یاسین موسس حماس و نیز محمود المبحوح در دبی است، خبر داد.

کد N2029758

وبگردی