آفتاب

تدوین برنامه کاهش خطرپذیری محلات تهران با ارزیابی ۳۸ شاخص

تدوین برنامه کاهش خطرپذیری محلات تهران با ارزیابی ۳۸ شاخص

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در دیدار با شهردار منطقه ۵ گفت: سند کاهش خطرپذیری بلایا در محلات تهران با ارزیابی ۳۸ شاخص در ۴ گروه اصلی جمعیتی ، اجتماعی- اقتصادی دسترسی فیزیکی، زیر ساخت های شهری، و مخاطره زمین لرزه تدوین و در اختیار شهرداران مناطق قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، احمد صادقی در دیدار با رجبعلی خسروآبادی با بیان این مطلب افزود: برنامه کاهش خطرپذیری بلایا در محلات با تکیه بر نقشه مخاطرات محلات تهیه که بر اساس آن کمبودها و مشکلات هر محله به لحاظ رویارویی با حوادث و سوانح استخراج شده است و طی کتابچه ای ویژه هر محله در دست تهیه است.


صادقی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های سازمان کاهش مخاطرات محلات است، افزود: شهرداران مناطق و نواحی با بهره گیری از اطلاعات این کتابچه به عنوان نقشه راه می توانند نسبت به کاهش مخاطرات محلات خود برنامه ریزی و اقدام کنند.


صادقی با بیان اینکه حبس اطلاعاتی نخواهیم داشت افزود: داده‌ها و اطلاعات تدوین شده در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در اختیار سازمان های تخصصی مدیریت بحران و شهرداران مناطق قرار خواهد گرفت.


جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: ۱۷۰۰ ساختمان شهرداری تهران مورد ارزیابی قرار گرفته که ساختمان های مستقر در منطقه ۵ از ایمنی بالایی برخوردار هستند.


صادقی گفت: طرح مدرسه آماده به منظور افزایش آمادگی دانش آموزان، اولیاء مدارس و خانواده ها تهیه شده که اگر مورد غفلت قرار بگیرد آسیب جدی در پی خواهد داشت.


بر اساس این گزارش، شهردار منطقه ۵  و هیات همراه ضمن بازدید از مرکز فرماندهی و ستاد مدیریت بحران تهران با ساختار ترسیم شده برای مدیریت بحران در کشور و پایتخت تا سطح مناطق و نواحی آشنا شدند و در جریان مخاطرات محدوده غرب تهران قرار گرفتند.


رجبعلی خسروآبادی شهردار منطقه ۵ در این بازدید حساس سازی محلات و برگزاری مانورها و ایجاد آمادگی لازم در شهروندان هر منطقه را ضروری و با اهمیت عنوان کرد.


خسرو آبادی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در سازمان مدیریت بحران شهر تهران باید به عنوان نقشه راهی برای شهرداران و مدیران مد نظر قرار گیرد، از اجرای طرح های مدیریت بحران در منطقه ۵ استقبال کرد و تقویت ستادهای مدیریت بحران در مناطق را ضروری خواند.

انتهای پیام

کد N2029675

وبگردی