آفتاب

ترکیه از برخورد فرانسه با معترضین انتقاد کرد

ترکیه از برخورد فرانسه با معترضین انتقاد کرد

وزیر خارجه ترکیه از اتحادیه اروپا و فرانسه به دلیل اعمال خشونت علیه جلیقه زردها انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه می‎گوید با آشوب و تخریب اموال عمومی مخالف است با این حال، به رفتار پلیس فرانسه با معترضین و همچنین نوع واکنش اتحادیه اروپا در این زمینه، انتقاد دارد.

وی همچنین موضع رسانه‎ای اتحادیه اروپا در قبال تحولات اخیر فرانسه را فاجعه‌بار توصیف کرد.

چاووش اوغلو در این باره گفت: ترکیه هرگز از آشوب حمایت نکرده است. اما هنگام مواجهه با آشوب در ترکیه، کشورهای اروپایی از آن حمایت کردند.

وی افزود: امروز تظاهرات‎هایی در فرانسه در جریان است که بعضاً رنگ افراط به خود می‎گیرد. اما استناد بیش از حد پلیس فرانسه به قوه قهریه، یک درس واقعی است. رویکرد رسانه‎ای نیز یک فاجعه کامل است. این همان چیزی است که ما از آن به استاندارد دوگانه تعبیر می‎کنیم. آنچه دورویی می‌‏نامیم.

چاووش اوغلو همچنین از عدم واکنش کشورهای اروپایی به رفتار پلیس فرانسه انتقاد کرد و گفت: باید فرانسه را از بابت نقض استانداردها و ارزش‌های اتحادیه اروپا مورد انتقاد قرار داد.

گفتنی است روز شنبه، در چهارمین هفته از اعتراضات سراسری فرانسه، ۱۳۶ هزار نفر به خیابان‌ها آمده و حدود ۱۷۰۰ نفر بازداشت شدند.

از آنجا که موج اعتراض در انتقاد به افزایش قیمت بنزین آغاز شد، معترضین جلیقه زرد شبرنگ می‌پوشند که برای رعایت اصول ایمنی در خودرو همه فرانسوی‌ها وجود دارد.

کد N2029450

وبگردی