آفتاب

آغاز به‌کار شانزدهمین جشنواره جوان سوره

آغاز به‌کار شانزدهمین جشنواره جوان سوره

آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» فردا(سه شنبه ۲۰ آذر) از ساعت ۱۰ در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» صبح روز سه شنبه ۲۰ آذر با گردهمایی شاعران و نویسندگان جوان و پیشکسوت به میزبانی رشت در این شهر آغاز به کار می‌کند.

اجرای آیین افتتاحیه این رویداد ادبی را که از ساعت ۱۰ در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان برگزار می‌شود، سعید بیابانکی طنزپرداز و کارشناس ادبیات برعهده دارد. رحمت موسوی و پونه نکویی نیز در افتتاحیه شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره به شعرخوانی می‌پردازند.

این جشنواره به دبیری علمی محمدجواد شرافت در بخش شعر و محمدرضا شرفی خبوشان در بخش داستان، به همت سپهر سوره هنر و با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری تا روز چهارشنبه ۲۱ آذر ماه در رشت ادامه دارد. در حاشیه این جشنواره نیز چند کارگاه آموزشی برای حاضرین برگزار می‌شود.

 کارگاه شعر «فصل جوانه‌ها» با محوریت نقد و بررسی شعر جوان در دو نوبت از ساعت ۱۱:۳۰ و ساعت ۱۵ در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان برگزار می‌شود و حمیدرضا برقعی مهمان ویژه این کارگاه است.

همزمان با کارگاه شعر، کارگاه داستان «جوانه‌های امید» با محوریت خواندن و نقد و بررسی داستان در دو نوبت صبح و عصر از ساعات ۱۱:۳۰ و ۱۵ در سالن دیگری از تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان با حضور اساتیدی چون محمدرضا بایرامی، مجید قیصری، علی‌اصغر عزتی پاک، حسین فتاحی و ابراهیم زاهدی‌مطلق برگزار می‌شود.

کد N2029419

وبگردی