آفتاب

فرانسه: دخالت روسیه در جنبش جلیقه‌زردها را بررسی می‎کنیم!

فرانسه: دخالت روسیه در جنبش جلیقه‌زردها را بررسی می‎کنیم!

وزیر خارجه فرانسه می‏‌گوید احتمال مداخله روسیه در اعتراضات اخیر این کشور موضوعی است که از سوی دبیرخانه سازمان دفاعی و امنیت ملی پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه با «آرتی‌ال» از تصمیم سازمان دفاعی و امنیت ملی این کشور برای انجام تحقیقات پیرامون دخالت احتمالی روسیه در اعتراضات چند هفته اخیر خبر داد.

وی در این باره گفت: این شایعه‌ها را شنیده‌ام. دبیرخانه سازمان دفاعی و امنیت ملی در حال تحقیق در باره آن است. ما نتیجه این تحقیقات را خواهیم دید. اما تا وقتیکه حقیقت مشخص شود، هیچ قضاوتی نمی‌کنم.

گفتنی است روزنامه انگلیسی «تایمز» پیشتر مدعی شده بود که تحقیقات انجام شده از سوی یک موسسه امنیت سایبری نشان می‌دهد حدود ۶۰۰ حساب کاربری توییتری مرتبط با روسیه، با منتشر کردن عکس‌ها و مطالبی، درباره تظاهرات جلیقه زردها مبالغه می‌کند.

ادعای اخیر درحالی مطرح می‌شود که دموکرات‌های آمریکایی نیز ناکامی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ را به روسیه نسبت می‌دهد.

گفتنی است روز شنبه، در چهارمین هفته از اعتراضات سراسری فرانسه، ۱۳۶ هزار نفر به خیابان‌ها آمده و حدود ۱۷۰۰ نفر بازداشت شدند.

از آنجا که موج اعتراض در انتقاد به افزایش قیمت بنزین آغاز شد، معترضین جلیقه زرد شبرنگ می‌پوشند که برای رعایت اصول ایمنی در خودرو همه فرانسوی‌ها وجود دارد.

با وجود عقب‌نشینی دولت فرانسه از اعمال افزایش مالیات بر سوخت، اعتراض جلیقه زردها به وضعیت اقتصادی همچنان ادامه دارد.

کد N2029415

وبگردی