آفتاب

انتقاد از خصوصی‌سازی در آموزش عالی/ مناظره مانع انسداد گفتمان است

انتقاد از خصوصی‌سازی در آموزش عالی/ مناظره مانع انسداد گفتمان است

دانشجوی مدیریت امور فرهنگی دانشگاه فرهنگ و هنر خلیج فارس و عضو گروه فرهنگ مرحله کشوری هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان، خصوصی‌سازی در آموزش عالی را از عمده‌ترین مشکلات کشور عنوان کرد و یادآور شد: برگزاری مناظرات مانع از انسداد گفتمان و موجب شکل‌گیری دیالوگ خواهد بود.

جهانگیر سایانی در گفت‌وگو با ایسنا، ذیل نقاط ضعف "هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران" خاطرنشان کرد: به عنوان تیمی که برای شرکت در مسابقات از بندرعباس به تهران آمده، ساعت ۳ بعدازظهر پذیرش شده و ساعت ۱۰ شب اسکان پیدا کردیم، که این موضوع قابل توجیه نیست.

وی افزود: همچنین نوبت مناظره ما ۲ بعد از ظهر بود، در حالی که لازم بود از ۶.۵ صبح در محل مسابقات حضور پیدا کنیم.

این دانشجوی مدیریت امور فرهنگی دانشگاه فرهنگ و هنر خلیج فارس همچنین از  قرار گرفتن تیم‌های هم‌منطقه از جمله استان‌های خراسان و هرمزگان انتقاد کرد و افزود: در صورتی که دور بعدی مناظرات در شهرستان‌ها اجرا شود، کم‌تر به گرفتاری‌های پایتخت دچار خواهد بود.

سایانی مناظره را امکانی برای درک حضور دیگری، ترویج فرهنگ گفت‌وگو و راهی برای جلوگیری از انسداد گفتمان دانست و اضافه کرد: در کشورمان معمولا مونولوگ شکل می‌گیرد.

وی سپس در پاسخ به خبرنگار ایسنا و ذیل یک توصیه به مسئولان، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات عمده، خصوصی‌سازی در نظام آموزش عالی است.

عضو گروه فرهنگ مرحله کشوری هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، توسعه بیش از اندازه دانشگاه‌ها در ایران را موجب کاهش بار علمی و کمی‌گرایی در آموزش دانست و یادآور شد: این موضوع همچنین باعث مدرک‌گرایی در آموزش عالی شده است.

انتهای پیام

کد N2029337

وبگردی