آفتاب

وعده روسکاسموس برای پرواز ناو بدون سرنشین "فدراتسیا" به مدار ماه

وعده روسکاسموس برای پرواز ناو بدون سرنشین "فدراتسیا" به مدار ماه

سازمان فضانوردی روسیه(روسکاسموس) با انتشار یک فیلم ویدئویی ضمن نشان دادن توانایی‌های ناو سرنشیندار فدراتسیا، مدعی شد که این سفینه در سال 2026 پروازی در اطراف ماه پرواز خواهد داشت.

به گزارش ایسنا؛ بر اساس صحبت‌های مهندس مارک سروف رئیس بخش آزمایش پروازی شرکت صنایع فضایی انرگیا- سازنده ناو فدراتسیا- نمونه مه نورد این ناو این سفینه 20 تن وزن خواهد داشت یعنی حدود سه برابر سایوز.

اما وزن نمونه‌ای که با آن به مدار زمین سفر می‌کنند حدود 14 تن خواهد بود. این سفینه باید تا سال 2021 آماده نخستین پرواز آزمایشی خود به صورت بدون سرنشین باشد. سال 2024 را به عنوان سال پرواز آزمایشی آن با سرنشین در نظر گرفته‌اند.

روسکاسموس علاقمند است نخستین پرواز این سفینه به مدار ماه، در سال 2026 و به شکل بدون سرنشین انجام شود و نمونه مه‌نورد آن بر اساس برنامه پیش‌بینی شده باید تا سال 2030 چهار نفر را به ماه ببرد.

ناو کیهانی فدراتسیا می‌تواند در حالت پرواز آزاد 30 روز (در مدار زمین) و مدت 14 روز (در مدار ماه) و در وضعیت پیوسته به ایستگاه فضایی بین‌المللی 365 روز و در حالت اتصال با ایستگاه مداری ماه تا 200 روز فعالیت داشته باشد.

سروف می‌گوید فدراتسیا با انجام تغییراتی توانایی پرواز به مریخ را هم دارد. ظرفیت این ناو چهار نفر است و می‌تواند همزمان با حمل چهار فضانورد، نیم تن بار را هم به مدار زمین و 100 کیلوگرم بار را به ماه ببرد. البته نمونه مداری آن در صورت بروز وضعیت اضطراری می‌تواند به قایق نجات شش نفره تبدیل شود.

انتهای پیام

کد N2029334

وبگردی