آفتاب
فعلا چین در اولویت است؛

چهار گزینه برای تدارکات تیم ملی بسکتبال قبل از انتخابی جام جهانی

چهار گزینه برای تدارکات تیم ملی بسکتبال قبل از انتخابی جام جهانی

برگزاری دیدارهای تدارکاتی پیش از پنجره آخر انتخابی جام جهانی در برنامه تیم ملی بسکتبال است؛ این دیدارها یا در تهران برگزار می‎شود یا با حضور در یک تورنمنت بین‎المللی.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال که با پیروزی برابر فیلیپین گام بلندی برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۹ چین برداشت، در پنجره ششم و پایانی انتخابی این مسابقات باید با ژاپن و استرالیا دیدار کند. 

این دو دیدار به ترتیب ۲ و ۵ اسفندماه در تهران برگزار می شود. تیم ملی بسکتبال که نتیجه دیدار رفت مقابل هر دو تیم ژاپن و استرالیا را واگذار کرد، قصد دارد پیش از رویایی دوباره با آنها برگزار کننده دیدارهایی تدارکاتی باشد. 

اولویت کادر فنی تیم ملی بسکتبال برگزاری دیدارهای تدارکاتی در تهران است. چین، نیوزیلند و کره جنوبی هم گزینه های موردنظر به عنوان حریف تدارکاتی هستند. با درخواست کادر فنی، دعوتنامه سفر به ایران برای این سه تیم ارسال شده و قرار است رایزنی های تکمیلی هم انجام شود. 

البته از میان این تیم ها که هر سه انتخابی جام جهانی را در پیش دارند، اولویت برگزاری دیدار تدارکاتی با چین است. این تیم در پنجره ششم انتخابی جام جهانی باید سوریه و اردن دیدار کند. 

علاوه بر این اما تیم ملی بسکتبال دعوتنامه حضور در تورنمنت بین المللی به میزبانی امارات را هم دریافت کرده است. این تورنمنت هم اواخر بهمن ماه برگزار می شود. 

در نهایت اینکه فدراسیون بسکتبال با بررسی همه جوانب و بر اساس پاسخی که از دعوتنامه های ارسالی دریافت خواهد کرد، برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی تیم ملی بسکتبال پیش از پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی تصمیم گیری می کند. 

کد N2029293

وبگردی