آفتاب

اروپا نتوانست نقش خود را ایفا کند/ آمریکا به دنبال ضربه زدن به صادرکنندگان است

اروپا نتوانست نقش خود را ایفا کند/ آمریکا به دنبال ضربه زدن به صادرکنندگان است

سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: اروپایی‌ها نتوانستند آنطور که باید نقش خود را در مقابل خروج آمریکا از برجام ایفا کنند. ما باید به خودمان تکیه کنیم و علی‌رغم قول‌هایی که اروپایی‌ها دادند نباید روی آنها حساب کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران محمدرضا مودودی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: در حال حاضر اولین نمونه از جنگ‌های مدرن هم اکنون از سوی آمریکا بر علیه کشورمان در حال انجام است و همین اقدامات می‌تواند برای سایر کشورها نیز رخ دهد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت در خصوص موضع‌گیری اروپا در قبال تهدیدهای آمریکا گفت: اروپایی‌ها نتوانستند آنطور که باید نقش خود را در مقابل خروج آمریکا از برجام ایفا کنند. ما باید به خودمان تکیه کنیم و علی‌رغم قول‌هایی که اروپایی‌ها دادند نباید روی آنها حساب کرد.

وی ادامه داد: ما در برخی از کالاها ممنوعیت صادرات ایجاد کردیم زیرا معتقدیم نباید ارز یارانه‌ای به سمت دیگر کشورها برود. از طرف دیگر هدف آمریکا نابودی صادرکنندگان کشور است که سعی می‌کند از طریق ایجاد مشکلات و ایجاد ناامیدی به این هدف برسد. ما در چهل سال اخیر شرایط مساعدی نداشتیم ولی همیشه از این چالش‌ها با موفقیت عبور کرده‌ایم. من معتقدم باید گفتمان جدیدی بین بخش خصوصی و دولت شکل بگیرد تا یک استراتژی قوی در حوزه تجارت خارجی داشته باشیم.

وی در پایان گفت: تنها 350 قلم کالا بالای 10 میلیون دلار صادرات دارند و تنها 70 قلم کالا بالای 50 میلیون دلار هستند و واحدهایی با صادرات بالای 10 میلیون دلار هم کمتر از 350 شرکت هستند.

کد N2029224

وبگردی