آفتاب

جای خالی پرداخت به سربازی اجباری و تبعیض علیه مردان

جای خالی پرداخت به سربازی اجباری و تبعیض علیه مردان

یک دانشجوی مهندسی برق دانشگاه صنعتی اصفهان و عضو گروه راه سبز امید در هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، با اشاره به این که گزاره‌های اصلی در جامعه که دچار شکاف هستند در مناظرات مطرح نشده است، خاطر نشان کرد: این موضوع باعث رادیکالیسم جنبش دانشجویی شده است.

علیرضا قضاوی در گفت‌وگو با ایسنا، علت شرکت در این مناظرات را دانستن این که دیگران چطور فکر می‌کنند، عنوان کرد و گفت: در این مسابقات بر آن هستیم تا تفکر خود را در صورت دارا بودن مشکل اصلاح کنیم. ضمن این که این مسابقات دارای هیجان نیز هست.

وی سپس به نقاط ضعف و قوت این مناظرات پرداخت و تشریح کرد: مهم‌ترین نقطه ضعف این مناظرات این است که گزاره‌های اصلی جامعه که دچار شکاف است، مطرح نشده است.

این دانشجوی مهندسی برق دانشگاه صنعتی اصفهان همچنین از عدم پخش مسابقات به صورت زنده انتقاد کرد و گفت‌: در چنین مسابقاتی معمولا تمرکز بر شهر تهران است، در حالی که این مناظره می‌توانست در شهر دیگری برگزار شود و این موضوع که مسابقات نهایی همیشه باید در تهران باشد چندان قابل توجیه نیست.

وی با اشاره به انتخاب نشدن ۱۰۰ درصدی گزاره‌ها از سوی دانشجویان، خاطر نشان کرد: برخی از گزاره‌های اصلی همچون جدایی دین از سیاست یا حجاب اجباری مطرح نشده است، ضمن این که ذیل گزاره‌های جنسیتی تنها به حقوق زنان توجه شده است و مسائلی همچون سربازی اجباری و تبعیض علیه مردان مغفول واقع شده است.

این دانشجوی مهندسی برق دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه پیشنهاد کرد: گزاره‌های این چنینی که در مسابقات حاضر مورد تاکید قرار گرفته است در سطح بالاتر و بین متفکران مطرح شده و در رسانه ملی پخش شود.

وی در این خصوص یادآور شد: مطرح نشدن گزاره‌های مورد نظر ما منجر به رادیکالیسم چشمگیر جنبش دانشجویی شده است.

این دانشجوی مهندسی برق دانشگاه صنعتی اصفهان که به‌همراه گروه خود به مناظره درباره جلوگیری از آسیب‌های جنسی در جامعه و آموزش‌هایی که باید از سنین کودکی منتقل شود، پرداخته بود در پایان از ناچیز بودن جوایز مسابقات انتقاد کرد و افزود: در موضوعاتی مربوط به کشاورزی و غیره داوران متخصص در زمینه گزاره حضور ندارند.

[p]انتهای پیام

کد N2028975

وبگردی