آفتاب

موفقیت باشگاه کارگران در جشنواره بین المللی کشتی پهلوانک‌ها (جام شهید نظری)

موفقیت باشگاه کارگران در جشنواره بین المللی کشتی پهلوانک‌ها (جام شهید نظری)

مسابقات بین المللی کشتی جام شهید نظری که با میزبانی مجموعه ورزشی کارگران برگزار شد با برتری کشتی گیران ایران در هر سه رده نونهالان – نوجوانان و جوانان شب گذشته به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، مسابقات گرامیداشت شهید جاویدالاثر شهید نظری روز گذشته به عنوان جام پهلوانک‌ها برگزار شد. این رویداد که بخش اعظم هزینه‌های آن از سوی آکادمی کشتی کارگران اکبر فلاح تامین شده بود با همکاری مجموعه ورزشی کارگران شهید معتمدی به انجام رسید.

این مسابقات که با هدف فرهنگ سازی و توسعه ورزش کشتی در بین نوجوانان و جوانان از سوی آکادمی کشتی ورزشگاه کارگران به صورت بین المللی با حضور 300 کشتی گیر از سه کشور خارجی و 5 تیم ایرانی برگزار شد با استقبال کم نظیر خانواده‌ها همراه بود. روز جمعه تالار کشتی مجموعه ورزشی کارگران شهید معتمدی تهران مملو از خانواده هایی بود که با شور و شوق وصف ناپذیر و در نهایت آرامش به تماشای هنرنمایی فرزندان خود نشستند.

معمولا در چنین جشنواره‌هایی که میزبان برای استفاده مطلوب و بهینه با تعداد تیم‌ها و ورزشکاران بیشتری شرکت می‌کند و در اغلب اوزان دیدیم که کشتی گیران ایرانی به فینال راه یافتند اما امتیازات کشتی گیران میزبان تنها یکبار محاسبه می‌شود و با این وجود ایران در جام پهلوانک‌ها بر سکوی نخست ایستاد، آذربایجان دوم شد و گرجستان و روسیه مشترکا به لحاظ امتیازی در جایگاه سوم ایستادند.

در جشنواره بزرگ کشتی پهلوانک‌ها که حالا جنبه بین المللی هم پیدا کرده آقایان صادقی فر معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگرو نماینده مجلس شورای اسلامی، فرزاد حیدری و احمد اسناوندی مدیرکل و معاون ورزش کارگران، بزرگانی از جامعه ورزش و پیشکسوتانی مثل محمدرضا طالقانی، عباس جدیدی؛ سید عبدالله سجادی، عسگری محمدیان، محمد طلایی، مجید خدایی، حسن رنگرز، غلامرضا محمدی و خانواده های ورزشکاران حضور داشتند این در حالی بود که مسابقات تا پاسی از شب ادامه یافت اما با این وجود سکوهای تماشاگران ورزشگاه هیچگاه خالی نشد.

خروجی این جشنواره و این مسابقات شور و اشتیاقی است که در محله خزانه و مردم و خانواده های کارگری ساکن در جنوب تهران به وجود آمده که این مسابقات را به نوعی می توان جشنواره کشتی فرزندان کارگر نامید بر این اساس دستاورد اصلی این بازی‌ها رسیدن به اهداف و رویکرد ورزش کارگری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بوده که ایجاد نشاط اجتماعی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی که امروزه در جوامع و بخش های مختلف وجود دارد.

کد N2027444

وبگردی