آفتاب

توسعه حمل و نقل ریلی مهم‌ترین اقدام برای رفع معضلات ترافیک و آلودگی هوا

توسعه حمل و نقل ریلی مهم‌ترین اقدام برای رفع معضلات ترافیک و آلودگی هوا

همشهری‌آنلاین: رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت : گسترش حمل ونقل ریلی ( توسعه مترو ) مهم‌ترین اقدام برای حل مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای پایتخت است.

به گزارش شهر نوشت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸ ، محسن هاشمی در بازدیدی چند ساعته از روند احداث پایانه ، طرحه‌ای مطالعاتی برای توسعه بخش جنوبی خط ۳ مترو تهران و همچنین چندین پروژه شاخص عمرانی دیگر در منطقه از جمله مراحل احداث بزرگراه ۷۶ متری شهید بروجردی ، ورزشگاه امام رضا (ع) و شن چاله‌ها دیدن کرد. 

هاشمی در ادامه با اشاره به این‌که رفع آلودگی هوا از مهم‌ترین دغدغه‌های اعضا شورای شهر است ، اظهار داشت : یکی از راهکارهای‌های مهم شورا برای رفع آلودگی هوا،توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش سفرهای درون شهری بوده و اعضا شورا در این رابطه بطور فعالانه برخورد می‌کنند.

منتخب مردم تهران در پارلمان شهری همچنین با تقدیر از اقدامات ارزشمند مدیریت شهری منطقه در رابطه با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ، بویژه امتداد بخش جنوبی خط ۳ مترو به میدان الغدیر، اجرائی شدن این طرح تأثیرگذار ترافیکی و بخش حمل و نقل ریلی را مستلزم انجام مطالعات دقیق میدانی و امکان‌سنجی زیر ساختی از سوی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران عنوان کرد.

همچنین سید محمد فیاض، شهردار منطقه ۱۸ در جریان این بازدید چند ساعته ضمن ارائه گزارش مبسوطی از اقدامات اخیر انجام شده ، روند پیشرفت پروژه‌های شاخص عمران شهری و... را به استماع رئیس شورای اسلامی شهر تهران رسانید.

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به صورت‌جلسه منعقد شده میان منطقه و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص امتداد بخش جنوبی خط ۳مترو به میدان الغدیر اظهار داشت :در صورتی که مطالعات جواب داده و ارزیابی درستی از امکان سنجی‌های زیر ساختی انجام شود، امتداد خط ۳ مترو تا میدان الغدیر برای تسهیل در امر تردد شهروندان این بخش از پایتخت و کاهش بار ترافیک معابر ضروری اجتناب ناپذیر می باشد.

فیاض در پایان خطاب به رئیس شورای شهر ، با تأکید بر این‌که درآمدهای فعلی شهرداری تهران نسبت به قبل کاهش یافته ، یاد آور شد: گاهی مواقع با انجام برخی کارهای کوتاه‌مدت ، می‌توان تغییرات بزرگی را رقم زد و می بایست در مورد توسعه مترو این منطقه اقدام جدی انجام شود.

کد N2027383

وبگردی