آفتاب

نمایندگان مجلس از نگرش‌های مقطعی پرهیز کنند و نگذارند آموزش عالی متزلزل شود

نمایندگان مجلس از نگرش‌های مقطعی پرهیز کنند و نگذارند آموزش عالی متزلزل شود

رییس دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس در تصمیم گیری‌های خود منافع ملی را بر منافع استانی و محلی ترجیح دهند، گفت: امیدواریم نمایندگان از منافع موضعی خود دوری کنند و اجازه ندهند آموزش عالی که سرمایه‌ معنوی کشور است، دچار تزلزل ، دودلی، بی برنامگی و سرگردانی شود.

دکتر محمدتقی احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به تبعات استیضاح وزیر علوم برای سیستم آموزش عالی در شرایط فعلی اشاره کرد و افزود: من مطمئن هستم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جای نگرش‌های مقطعی، استانی و محلی خود که معمولا تشنج‌ها و مشکلاتی در این زمینه‌ها وجود دارد و وضعیت را به شرایط استیضاح وزیر علوم می‌کشاند، به مصالح ملی فکر کنند و از منافع موضعی خود دوری کنند و اجازه ندهند آموزش عالی که سرمایه‌ معنوی کشور است، دچار تزلزل، دودلی، بی‌برنامگی و سرگردانی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: قطعا ما مطلع هستیم مشکلاتی در سیستم اداری آموزش عالی وجود دارد، ولی این مشکلات به هیچ عنوان حاد نیستند و بسیاری از دانشگاه‌ها در نتیجه استقلالی که دارند، می‌توانند در زمینه‌های مختلف تصمیم‌گیری کنند و در این مورد وزارت علوم فقط یک تسهیل‌گر است.

احمدی تاکید کرد: من فکر می‌کنم نمایندگان مجلس به جای استیضاح، باید مسائلی نظیر بودجه‌بندی دانشگاه‌ها، تجمیع و ادغام دانشگاه‌های کوچک، ضعیف یا به اصطلاح جدیدالاحداثی را که به هیچ عنوان توجیه تاسیس نداشته‌اند، به عنوان مسائل کلیدی آموزش عالی پیگیر باشند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان کرد: نباید دنبال این باشیم که در شهر کوچک خود یک دانشگاه تاسیس کنیم و به آن ببالیم. چرا که این رویکرد  افتخاری برای آن شهر ندارد.

احمدی در پایان تاکید کرد: من فکر می‌کنم نمایندگان مجلس به شرایط حساس آموزش عالی توجه خواهند کرد و این بلوغ فکری حتما در بین آنها وجود دارد و مواردی از مشکلات آموزش عالی مد نظر آنها نیز با گفت‌وگو رفع خواهد شد.

انتهای پیام

کد N2027213

وبگردی