آفتاب

نماینده ایران در سازمان ملل: نیروی منطق بر منطق نیرو فائق می‌آید

نماینده ایران در سازمان ملل: نیروی منطق بر منطق نیرو فائق می‌آید

نماینده ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به شکست شورای امنیت در انجام وظایفش در قبال اشغال نامشروع فسلطین، گفت: این شکست به خاطر حمایت‌های آمریکا از سیاست‌ها و دسیسه‌های رژیم صهیونیستی نشات گرفته است.

به گزارش ایسنا، نماینده ایران در سازمان ملل پیش از هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل در رابطه با قطعنامه پیشنهادی آمریکا در رابطه با "فعالیت‌های حماس و دیگر گروه‌های نظامی در غزه" اظهار کرد: این قطعنامه نمایانگر ذات حقیقی سیاست خارجی آمریکا در قبال فلسطینی‌هاست. این سیاست نه تنها بر پایه نیرنگ استوار شده و حقوق فلسطینی‌ها را نادیده می‌گیرد، بلکه به صورت بی‌پرده، پایدار و سفت و سخت از اسرائیل حمایت می‌کند.

نماینده ایران با اشاره به اشغال نامشروع فلسطین توسط رژیم صهیونیستی عنوان کرد: این دلیل اصلی تمام زجرها و ناعدالتی‌هایی است که بر سر فلسطینی‌ها آمده و باعث شده که شش میلیون پناهنده بی‌خانمان شوند.

وی در ادامه افزود: یکی از آخرین ستمگری‌هایی که اسرائیل مرتکب آن شده است، کشتن ۱۶۰ فسلطینی و زخمی کردن هزاران نفر دیگر در تظاهرات صلح‌آمیز روز سرزمین در غزه بوده است.

نماینده ایران در سازمان ملل در بخشی دیگر از صحبت‌های خود بیان کرد: تمامی مسائلی که پیشتر ذکر کردم، هنگامی رخ داده‌اند که شورای امنیت در انجام وظایفش در قبال خاتمه بخشیدن به این اشغال نامشروع (فلسطین) و این تراژدی ده‌ها ساله شکست خورده است. این شکست از حمایت صریح و پایدار آمریکا از سیاست‌ها و دسیسه‌های اسرائیل نشات گرفته است.

وی همچنین تاکید کرد: نمی‌توان با استفاده از تهدید، ارعاب و سیاست‌های تبعیض‌آمیز به صلح در خاورمیانه دست یافت. محکوم کردن تلاش‌های مشروع فلسطینی‌ها در مقابل اشغال سرزمین‌شان، غیرقانونی و ناروا بوده و هیچ سیاست عاقلانه‌ای در پشت آن نهفته نیست، از همین رو این مسئله غیرقابل قبول است.

نماینده ایران در پایان اضافه کرد: علی‌رغم تمامی ستمگری‌ها و بی‌پروایی‌های اسرائیل و حمایت‌ها، توطئه‌ها و نقشه‌های آمریکا در این زمینه، ما باور داریم که تمامی حقوق (مردم فلسطین) محقق می‌شود و نیروی منطق بر منطق نیرو فائق می‌آید.

به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی آمریکا در محکومیت حماس را که قرار بود در صورت رای مثبت دو سوم اعضا تایید شود، رد کرد. در این رای‌گیری ۸۷ عضو رای مثبت، ۵۷ عضو رای منفی و ۳۳ عضو سازمان ملل رای ممتنع دادند.

] --] [![endif]--] [!--[if gte mso 10]] [style] /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} [![endif]--]انتهای پیام

کد N2026806

وبگردی