آفتاب

آمادگی رسیدگی به تخلفات فروش آنلاین بلیت سفر را داریم/ سایت‌های بدون مجوز سبب بروز چنین مشکلاتی می‌شوند

آمادگی رسیدگی به تخلفات فروش آنلاین بلیت سفر را داریم/ سایت‌های بدون مجوز سبب بروز چنین مشکلاتی می‌شوند

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه، اگر تخلفی در چهارچوب دستور‌العمل خدمات گردشگری فضای مجازی صورت گرفته باشد، آمادگی رسیدگی به آن را دارد؛ گفت: متاسفانه سایت‌هایی که از ما مجوز ندارند اقدام به فروش بلیت می‌کنند و سبب بروز چنین مشکلاتی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به دنبال مشکلات ایجاد شده میان انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و سایت‌های آنلاین فروش بلیت سفر، ولی‌الله تیموری (معاون گردشگری) به این موضوع واکنش نشان داد.

تیموری به ایلنا گفت: از نظر بنده در مشکلات به وجود آمده نه سایت‌های آنلاین فروش بلیت و نه دفاتر مسافرتی مقصر نیستند و مشکل از جای دیگری ناشی می‌شود. مبنای کار ما به عنوان نماینده گردشگری کشور این است که براساس دستور‌العملی که سال 95 برای خدمات گردشگری در فضای  مجازی تهیه و ابلاغ شده، عمل کنیم. چراکه در این دستورالعمل نحوه عملکرد سایت‌ها به ‌عنوان واسطه‌های خدمات گردشگری مشخص شده تا بدانند که به چه صورت کار کنند و بلیت‌های خود را به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه براساس دستورالعمل موجود؛ قرار است سایت‌های فعال در این زمینه از سازمان میراث فرهنگی مجوز بگیرند، افزود: مبنا و نظر ما در اینجا به عنوان نماینده گردشگری و داور در این موضوع، دستورالعملی است که تحت عنوان ارائه خدمات گردشگری در فضای مجازی آماده و ابلاغ شده و اگر این سایت‌ها از ما مجوز داشته و براساس دستورالعمل موجود کار کرده باشند؛ قطعا تخطی ایجاد نشده و دفاتر هم ایراد و اعتراضی نخواهند داشت. چراکه هم سایت‌ها و هم دفاتر به این دستورالعمل اعتقاد دارند.

تیموری در ادامه اظهار کرد: اکنون شرایطی ایجاد شده که دو طرف با یکدیگر به مشکل خورده و هرکدام بیانیه‌هایی صادر می‌کنند. بر این اساس اگر در چهارچوب اساسنامه تخلفی صورت گرفته باشد؛  ما می‌توانیم به این موضوع رسیدگی کنیم و در اصل حق را به حق‌دار بدهیم.

وی در پایان گفت: متاسفانه در حال حاضر  یکسری از سایت‌ها که از ما مجوز ندارند، اقدام به کار در این زمینه می‌کنند و چون چهارچوب‌ها را نمی‌شناسند؛ سبب بروز چنین مشکلاتی شده‌‌اند.

کد N2025637

وبگردی