آفتاب

مرمت یک بنای تاریخی و جمع آوری اشیاء آن قابل تقدیر و تشکر است

مرمت یک بنای تاریخی و جمع آوری اشیاء آن قابل تقدیر و تشکر است

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پس از ورود به استان سمنان و بازدید از باغ موزه امیر، در دفتر یادبود این موزه یادداشتی مبنی بر تقدیر و تشکر از مرمت یک بنای تاریخی نوشت.

به‌ گزارش ایلنا، علی‌اصغر مونسان (معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری) طی بازدید از باغ موزه امیر در شهر سمنان در دفتر یادبود آن، یادداشتی در وصف این باغ موزه نوشت.

در این یادداشت آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

از سفر به شهر و استان آبا و اجدادی خویش بسیار خوشحال شدم. بازدید از موزه امیر سمنان بسیار جالب و ذیقیمت بود. زحماتی که موسسین این باغ موزه برای مرمت یک بنای تاریخی و جمع آوری اشیا آن کشیده‌اند حقیقتا قابل تقدیر و تشکر است. بویژه تلاش‌های آقای دکتر عزیزالدین و توضیحات ایشان بازدید کنندگان را بیاد خاطرات تلخ و شیرین ایام کودکی و جوانی می‌اندازد. مجددا به سهم خودم از این اقدام فرهنگی و فاخر تشکر می‌کنم. انشاالله به لطف ایزد منان ایران و ایرانی روز به روز موفق‌تر، آبادتر باشد.

بنابراین گزارش؛ باغ موزه امیر مربوط به دوره قاجار است و در سمنان، خیابان باغ فردوس واقع شده و این اثر در تاریخ ۹ آبان ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۱۴۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، رییس جمهوری را در سفر به سمنان همراهی کرده است و طی این سفر در برنامه‌های حوزه میراث و گردشگری حضور خواهد داشت.

کد N2025080

وبگردی