آفتاب

73 کاندید برای 8 صندلی مدیریت در فدراسیون‌های بلاتکلیف

73 کاندید برای 8 صندلی مدیریت در فدراسیون‌های بلاتکلیف

برگزاری انتخابات هشت فدراسیون که ۷۳ مدعی را برای نشستن روی صندلی ریاست پشت صندوق‌های رای دارند، کار وزارت ورزش برای برگزاری مجامع این فدراسیون‌ها را سخت کرده است.

به گزارش ایلنا، برنامه‌ای که وزارت ورزش در روزهای ابتدایی سال در رابطه با فدراسیون‌ها و مجامع انتخاباتی آنها داشت مبنی بر برگزاری انتخابات در ۱۳ فدراسیون شمشیربازی، سوارکاری، بدمینتون، قایقرانی، بولینگ و بیلیارد، اسکواش، انجمن‌های ورزشی، تنیس (خاکی)، ووشو، ورزش همگانی، کونگ فو، تیروکمان و گلف بود. حتی قرار بر این بود تا مجمع انتخاباتی ۴ فدراسیون در نیمه نخست سال برگزار شود و انتخابات سایر فدراسیون‌ها نیز در نیمه دوم سال انجام شود.

با ارائه این برنامه کلی، انتخابات فدراسیون‌ها در سال جاری با برگزاری مجمع فدراسیون تیروکمان آغاز شد و در ۶ فدراسیون شمشیربازی، سوارکاری، اسکواش، گلف، بدمینتون و بولینگ و بیلیارد پیگیری شد. در این میان اما تصویب و ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها و اجرای آن در برخی فدراسیون‌ها، برنامه‌های انتخاباتی وزارت ورزش را با تغییراتی مواجه کرده است.

در این میان فدراسیون‌هایی که شامل قانون ابلاغی شدند، فدارسیون‌هایی مانند هاکی و قایقرانی در فهرست انتخابات وزارت ورزش قرار داشتند اما ورزش‌های ناشنوایان، چوگان، هندبال، سه‌گانه و جودو فدراسیون‌هایی بودند که به واسطه اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها، به فهرست انتخابات وزارت ورزش اضافه شدند.

بدین ترتیب فهرست فدراسیون‌هایی که باید انتخابات آنها هرچه زودتر برگزار شود نسبت به آنچه در آغاز سال اعلام شده بود، زیاد شده است. برخی از این فدراسیون‌ها به دلیل اعمال قانون بازنشستگی و برخی هم به دلیل پایان دوره چهار ساله یا استعفا، در بلاتکلیفی مدیریتی به سر می‌برند. علاوه بر این هستند فدراسیون‌هایی که در روزهای پایانی سال جاری یا نخستین هفته‌های سال آینده دوره مدیریت رییس‌شان به پایان می‌رسد و وزارت ورزش باید آنها را هم در نوبت انتخابات قرار دهد.

 از میان ۷ فدراسیونی که قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها در مورد آنها اعمال شده، وزارت ورزش با تعیین مهلت ثبت نام کاندیداها، مقدمات کار برای انتخابات ۶ فدراسیون را آغاز کرد. هندبال، چوگان، سه‌گانه، قایقرانی، ورزش‌های ناشنوایان و هاکی فدراسیون‌هایی هستند که ثبت نام کاندیداهای آنها انجام شده است. در مجموع ۶۷ نفر برای ریاست این فدراسیون‌ها ثبت‌نام کرده‌اند. اگرچه هنوز پروسه تایید صلاحیت مدیریتی آنها توسط وزارت ورزش و مراجع ذی‌صلاح به پایان نرسیده است.

علاوه بر این، انجمن‌های ورزشی و تنیس هم دو فدراسیونی هستند که به دلیل پایان دوره مدیریت، در نوبت انتخابات هستند. ثبت نام کاندیداهای این فدراسیون‌ها انجام شده و طبق نتیجه‌ای که در پایان بررسی صلاحیت آنها اعلام شده، قرار است انتخابات هر یک از این دو فدراسیون با ۳ کاندیدا برگزار شود.

در مجموع ثبت‌نام‌هایی که برای انتخابات فدراسیون‌ها انجام شده، نشان می‌دهد فدراسیون‌هایی که سال‌ها از مدیریت تک نفره آنها می‌گذرد، متقاضی بیشتری برای ریاست دارد مانند هاکی و ورزش‌های سه‌گانه.

با توجه به ثبت‌نام‌هایی که تا الان انجام شده، ۷۳ نفر به‌عنوان کاندیدا به دنبال صندلی ریاست در ۸ فدراسیون هستند. در این میان قرار است بزودی صلاحیت مدیریتی ۶۷ کاندیدای فدراسیون‌های هندبال، چوگان، سه‌گانه، قایقرانی، ناشنوایان و هاکی در کمیسیون تطبیق شریط احراز مدیریت وزارت ورزش بررسی و نتیجه آن بر اساس ماده ۶ آیین‌نامه انتخابات اعلام شود. در مورد فدراسیون‌های تنیس و انجمن‌های ورزشی هم هنوز زمانی برای برگزاری انتخابات اعلام نشده است. گفته می‌شود عدم اعلام نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداها توسط مراجع ذی‌صلاح دلیل این موضوع است.

کد N2024907

وبگردی