آفتاب

لیبرمن پیش از استعفا، مخفیانه با مقام‌های تشکیلات خودگردان دیدار کرده بود

لیبرمن پیش از استعفا، مخفیانه با مقام‌های تشکیلات خودگردان دیدار کرده بود

یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی اعلام کرد که وزیر جنگ این رژیم پیش از استعفا به طور محرمانه با مقام‌های تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اسرائیلی عاروتص شوا، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، دو هفته پیش از استعفا، با «ماجد فرج» رئیس دستگاه اطلاعاتی تشکیلات خودگردان فلسطین، به‌طور مخفیانه دیدار داشت. این خبر را شبکه تلویزیونی کان ۱۱ روز گذشته -دوشنبه- اعلام کرد. 

بنا بر این گزارش، این دیدار به درخواست لیبرمن صورت گرفت و موضوع آن هماهنگی‌های امنیتی میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان در صورت احتمال برداشته شدن محدودیت‌ها در بخش‌هایی از اسرائیل بود. 

در این دیدار ژنرال «کامل ابو روکون» هماهنگ‌کننده فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، نیز حضور داشت. 

به گفته دو منبع عرب، لیبرمن خطاب به دو مقام فلسطینی حاضر در این نشست گفت: «من افراط‌گرا نیستم. در مورد تمام مسائل نیز با نخست‌وزیر توافق ندارم». 

وی گفت که حاضر است با مقام‌های فلسطینی درباره همکاری‌های امنیتی و اقتصادی در منطقه الف صحبت کند که تحت کنترل کامل تشکیلات خودگردان قرار دارد. 

هیئت ارشد فلسطینی نیز به لیبرمن گفتند که ارتش اسرائیل نباید وارد منطقه الف شود و اسرائیل به آن‌ها اجازه دهد تا منطقه ج را بهبود بخشند تا در آن سرمایه‌گذاری صورت گیرد. آنان همچنین خواستار منعقد شدن توافق‌هایی اقتصادی میان اسرائیل و تشکلات خودگردان شدند. 

یکی از مقام‌های ارشد تشکیلات خودگردان گفت که لیبرمن به آن‌ها وعده داد که جلسه دیگری درباره این خواسته‌ها با آن‌ها تشکیل دهد، اما ناگهان از سمت خود استعفا داد و این برنامه راه به جایی نبرد. 

معاونان لیبرمن این دیدار را تایید کردند، اما افزودند که «دو طرف تنها درباره مسائل امنیتی با یکدیگر گفت‌وگو کردند و لیبرمن حرفی درباره نگاه معتدلانه‌تر نسبت به نخست‌وزیر به آن‌ها نزد و داستان طرف فلسطینی حقیقت ندارد. دو طرف با ناراحتی از دیدار بازگشتند».

 

کد N2024550

وبگردی