آفتاب
فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد:

لزوم حساسیت ویژه در صیانت از بیت المال

لزوم حساسیت ویژه در صیانت از بیت المال

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر لزوم توجه و حساسیت ویژه در صیانت از بیت‌المال گفت: قانون گرایی باید ملاک عمل عاملان ذیحسابی و مدیران مالی ناجا باشد.

به گزارش ایلنا، سردار "حسین اشتری" در کارگاه آموزشی مالی عاملان ذیحسابی و مدیران مالی ناجا اظهار داشت: بر ارواح پاک و طیبه شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم و شهیدان عرصه نظم و امنیت و روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) درود و سلام می فرستیم و برای رزمندگان اسلام، خدمتگزاران واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بویژه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای ( مدظله العالی) آرزوی طول عمر داریم.

 تخلف در حوزه مالی قابل بخشش نیست

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این کارگاه آموزشی به ویژه سردار " محسن نوری"؛ مدیر کل مالی و ذیحسابی ناجا، افزود: بنده از زحمات عاملان ذیحسابی و مدیران مالی ناجا تقدیر و تشکر می کنم، انصافا یکی از مجموعه های منظم و پویا در نیروی انتظامی؛ مجموعه مالی و ذیحسابی ناجا است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حساسیت فرایندهای پولی و مالی خاطر نشان کرد: فعالیت در مجموعه مالی و ذیحسابی نیازمند دقت و تمرکز ویژه ای است و همه سازوکارهای مالی باید بر مبنای ضوابط قانونی باشد، در واقع ملاک عمل عاملان ذیحسابی و مدیران مالی ناجا باید اجرای ضوابط و دستورالعمل های قانونی باشد.

 ارتقاء دانش مالی عاملان ذیحسابی

سردار اشتری تأکید کرد: با توجه به حساسیت و تأثیرگذاری حوزه مالی، باید بگویم کوچکترین تخلف در این حوزه قابل توجیه و بخشش نیست و امور باید به گونه ای پیش رود که امکان هیچ گونه خطا و انحرافی نباشد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور بر ضرورت ارتقاء دانش مالی عاملان ذیحسابی ناجا و تسلط بر سازوکارهای این حوزه تأکید کرد و افزود: همواره باید بر فرآیند های مالی و ذیحسابی، نظارت مستمر وجود داشته باشد و مسئولان این حوزه، مکلف به همکاری کامل با ناظران هستند، چرا که همه ما باید در بحث صیانت از بیت المال، توجه، حساسیت و اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریتی نیروی انتظامی گفت: فرماندهان و افسران از نقطه صفر مرزی تا دل شهرها و روستاها برای تأمین نظم و امنیت مشغول ایفای نقش هستند.

 بهبود وضعیت معیشتی کارکنان

وی تأکید کرد: سبزپوشان ناجا صادقانه و خالصانه برای تولید، حفظ و توسعه امنیت عمومی تلاش می کنند و ما به عنوان مسئولان این مجموعه همواره باید در خدمات دهی به کارکنان دغدغه داشته باشیم.

سردار اشتری یادآور شد: بنده و هیئت رئیسه برای بهبود و ارتقاء وضعیت معیشتی آحاد کارکنان ناجا دغدغه جدی داریم و در این راستا گام های مطلوبی برداشته شده و این روند نیز تداوم دارد، به طوری که نهضت "خانه سازی" برای آحاد افسران، درجه داران و کارکنان حائز شرایط و ضوابط برای سال آینده در دستورکار جدی قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی اشاره کرد: تأکید و توصیه فرماندهی معزز کل قوا همواره توجه بر بهبود وضعیت معیشتی کارکنان است و این مطالبه و دغدغه معظم له را به صورت جدی دنبال و اجرایی می کنیم.

حرکت بر مدار قانون

وی تأکید کرد: خدمات دهی به کارکنان را یک ضرورت اجتناب ناپذیر می دانم و معتقدم که نیروهای پلیس شایسته دریافت بهترین خدمات هستند.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نیروی انتظامی بر مدار قانون حرکت می کند، عنوان کرد: ناجا؛ مجموعه ای خدوم و تلاشگر در راستای توسعه نظم ، امنیت و آرامش مردم است و در حوادث مختلف این مهم را به اثبات رسانیده و باید تلاش کنیم که روند خدمات دهی مطلوب پلیس به مردم ارتقاء یابد.

وی اضافه کرد: امروز به واسطه تلاش آحاد فرماندهان، افسران، درجه داران، کارکنان و سربازان وظیفه نیروی انتظامی شاهدیم که جایگاه پلیس در بین مردم ارتقاء یافته و نظرسنجی های دستگاه های برون سازمانی نیز موید این مهم است، بنابراین باید با رویکرد اقتدار توأم با رأفت و هوشمندی مأموریت ها را به خوبی اجرا و عملیاتی کنیم و در کنار همه این موارد، سعی شود سرمایه اجتماعی پلیس به صورت روزافزون ارتقاء یابد.

فرمانده نیروی انتظامی در تشریح مأموریت های یک سال اخیر پلیس، عنوان کرد: سبزپوشان ناجا همواره در آماده باش برای اجرای مأموریت های مختلف  هستند و به اذعان آحاد مسئولان و مردم، خوشبختانه نیروی انتظامی کارنامه و عملکرد قابل قبولی دارد.

وی با اشاره به ایفای نقش پلیس در برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین بیان کرد: پلیس با بهره مندی حداکثری از ظرفیت های انسانی و مادی ( امکانات و تجهیزات) برای ارائه خدمات شایسته و مطلوب به زوار اربعین حسینی (ع) ایفای نقش کرد که این عملکرد پلیس رضایت مندی مقام معظم رهبری را در پی داشت.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، سردار اشتری تأکید: اظهار رضایت مقام عظمای ولایت و رهبری از عملکرد پلیس را بالاترین سرمایه و افتخار می دانیم و باید این مهم را حفظ و ارتقاء دهیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور در پایان گفت: همه ما باید تلاش کنیم سرباز خوبی برای حضرت ولی عصر (عج) و مقام معظم رهبری باشیم و توفیق خدمتگزاری به مردم را قدر بدانیم.

کد N2024214

وبگردی