آفتاب

ضرورت ورود بخش خصوصی واقعی در صنت بیمه/ سهم دولت از بیمه البرز واگذار می‌شود

ضرورت ورود بخش خصوصی واقعی در صنت بیمه/ سهم دولت از بیمه البرز واگذار می‌شود

وزیر اقتصاد گفت: هرچند که تحولاتی مانند نرخ ارز می‌تواند فعالیت تولیدکنندگان را تحت تاثیر قرار دهد اما این مخاطرات بین المللی و برون داد می‌تواند تولید ما را زمین گیر کند و از این زاویه نقش صنعت بیمه افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه در مورد نقش صنعت بیمه در اقتصاد کشور اظهار کرد: امروزه در زمینه صنعت بیمه و فناوری‌ها تحولات زیادی در سطح بین‌الملل روی داده و امیدواریم آقای سلیمانی که یک مدیر بین‌المللی است با استفاده از فناوری‌های موجود این شکاف را پر کند تا پیش از پایان دولت دوازدهم این کار صورت گرفته و پا به پای تحولات دنیا جلو برویم.

وی ادامه داد: در ارائه گزارش‌ها متوجه می‌شویم که نسبت به بیمه اشخاص و بیمه مخاطرات مانند سیل و زلزله و همچنین بیمه مسئولیت توجه لازم شده است اما گسترش بیشتر آن دغدغه اصلی است و نیاز به امید بخشیدن به آنها هستیم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: کشور ما پس از انقلاب با تحریم‌ها و فشارهای خارجی و مخاطرات روبرو بوده و در این شرایط دغدغه اصلی سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان به عنوان رکن اصلی اقتصاد این مخاطرات است و بیمه باید تلاش کند تا این دغدغه و نگرانی را برطرف کند. هرچند که تحولاتی مانند نرخ ارز می‌تواند فعالیت تولیدکنندگان را تحت تاثیر قرار دهد اما این مخاطرات بین المللی و برون دادی می‌تواند تولید ما را زمین گیر کند و از این زاویه نقش صنعت بیمه افزایش می‌یابد.

دژپسند با تاکید بر خصوصی‌سازی در صنعت بیمه گفت: این کار باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد در همین راستا دولت در لایحه سال 98 تصویب کرد تا سهم خود از بیمه البرز را واگذار کند و ما باید اجازه دهیم بخش خصوصی واقعی فعالیت کند و موانع آن را برطرف کنیم.

ادامه دارد...

کد N2024131

وبگردی