آفتاب

حزب بارزانی اختلاف داخلی بر سر نخست‌وزیری اقلیم را تکذیب کرد

حزب بارزانی اختلاف داخلی بر سر نخست‌وزیری اقلیم را تکذیب کرد

حزب دموکرات کردستان عراق گزارش‌های موجود درباره جنگ داخلی برای ارائه نام نامزد نخست‌وزیر اقلیم کردستان را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الحیاة،‌ «محمد شاکر محمد» نماینده حزب دموکرات کردستان عراق طی اظهاراتی گفت که حزبش همچنان به گفت‌وگوهای خود با طرف­‌های پیروز در انتخابات برای توافق نهائی بر سر تقسیم پست­‌های حکومتی در دولت جدید ادامه می­‌دهد و شایعه­‌های موجود در مورد اختلافات داخلی حزب برای نامزدی نخست‌وزیری دولت، بی‌پایه و اساس است.

وی تأکید کرد که این موضوع تابع اقناع رهبران حزب بوده و همه به نتیجه نهایی پایبند خواهند بود. این نماینده حزب دموکرات کردستان عراق خاطرنشان کرد که هیچ اختلافی در مجموعه «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق وجود ندارد و اختلاف­‌ها در میان احزاب دیگر بر سر تقسیم پست­‌ها متمرکز است.

وی در مورد نخست‌وزیری مجدد «نیچروان بارزانی» گفت که احتمال این امر وجود دارد و این موضوع به سران حزب بستگی دارد.

محمد شاکر محمد افزود: «شرکای پیروز ما سقف مطالبات خود را برای دستیابی به پست­‌های حکومتی بالا برده­‌اند، این در حالی است که استحقاق انتخاباتی معیار اصلی مکانیزم تقسیم پست­‌های وزارتی و غیر آن است».

یک منبع آگاه پیش از این به الحیاه گزارش داده بود که «مسرور بارزانی» شانس ریاست دولت اقلیم کردستان را ندارد و همه بر تمدید دوره نیچروان اتفاق نظر دارند.

برخی منابع از اختلافات داخل حزب به دلیل رقابت شدید نیچروان بارزانی و مسعود بارزانی بر سر ریاست حکومت اقلیم خبر دادند و گفتند که این رقابت موجب تأخیر در اعلام نامزد ریاست دولت به عنوان بزرگ‌ترین کمیسیون در پارلمان کُرد شده است.

مسرور بارزانی در حال حاضر مشاور امنیتی اقلیم است.

بر اساس منابعی که به سیستم مالی و امنیتی بزرگی دسترسی دارند،‌ مسرور مسئول اموال از دست‌رفته در بانک­‌های اروپایی و ترکیه بوده و بر دستگاه امنیتی منطقه تسلط دارد.

کد N2023640

وبگردی