آفتاب

راه حل های جلوگیری از هک کردن گوشی

راه حل های جلوگیری از هک کردن گوشی

امروزه با فراگیر شدن گوشی های هوشمند، اغلب افراد صاحب گوشی های شخصی هستند و به طور روزانه در حال استفاده از برنامه های مختلف هستند.

به گزارش آفتاب از آنجایی که امروزه با فراگیر شدن گوشی های هوشمند، اغلب افراد صاحب گوشی های شخصی هستند و به طور روزانه در حال استفاده از برنامه های مختلف هستند، اطلاعات شخصی و کاری را وارد گوشی می کنند به امید این که اطلاعات در کمترین زمان ممکن قابل دسترسی است و از طرفی دیگر فراگیر شدن گوشی باعث شده تا شرکت های سرمایه گذار نیز بر روی آن تمرکز کرده تا بتوانند با ارائه خدماتی هرچه بهتر، کاربران را جذب خود نمایند. اما متاسفانه این روزها هکرها می توانند به گوشی های هوشمند وارد شوند و ظرف حدود یک ساعت تمام اطلاعات را بیرون بیاورند و حتی سوءاستفاده می کنند. برای جلوگیری از هک شدن و به سرقت رفتن اطلاعات، یک سری نکات مهم پیشنهادی در اختیار کاربران گذاشته شده تا پیشگیری کنند.
باز نکردن لینک های موجود در ایمیل‌های نا‌شناس
بهتر است پیام‌های نا‌شناس و یا ایمیل‌های نامطلوبی را که در آن‌ها لینکی درج شده است را مورد استفاده قرار ندهید، زیرا در اکثر مواقع مخربان با ارسال یک اکسپلوت و کد مخرب می‌توانند اسمارت فون و یا تبلت شما را تحت کنترل در بیاورند و این بدان دلیل است که شما ایمیل حاوی لینک را مورد استفاده قرار داده‌اید.
عدم استفاده از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های موجود در منابع غیر معتبر
اگر به بازی و یا اپلیکیشن احتیاج دارید، سعی کنید آن‌ها را از منابع معتبر دریافت کنید، چرا که بعضی از همین بازی‌ها می‌توانند پر از کدهای مخربی باشند که باعث بروز مشکلات حاد شوند. برای مثال بازی انگری برد که یک بازی پرطرفدار می‌باشد، در چند ماه گذشته با ادغامی پیچیده به یک کد مخرب مجهز شده که اگر این بازی بر روی گجت شما اجرا می‌شد، حتما مشکلاتی را برای شما به همراه داشت.
حفاظت از اطلاعات موقعیتی و شخصی
اگر علاقمند به عکاسی با تلفن شخصی خودتان هستید و نمی‌خواهید اطلاعات موقعیتی و برخی دیگر از اطلاعات شخصی شما توسط عکس گرفته شده منتشر شود، کافیست گزینه‌های مربوط به GPS Camera را غیرفعال کنید. دلیل این کار این است که وقتی شما در حال عکاسی با موبایل خود هستید، دوربین اطلاعات موقعیتی شما را توسط GPS دریافت کرده و ضمیمه تصویر می‌کند و همچنین برخی اطلاعاتی مثل نام تلفن و نوع دوربینی که با آن تصویر ثبت شده نیز همراه تصویر گرفته شده ذخیره می‌شوند. این اطلاعات به راحتی قابل مشاهده است و هنگامی که شما تصاویر خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید، افراد مختلفی می‌توانند این اطلاعات را مشاهده و از آن‌ها سوء استفاده کنند. اما اگر شما تصاویری را از قبل گرفته‌اید و آن‌ها را در هیچ شبکه‌ای به اشتراک نگذاشته‌اید، قبل از این کار کافیست با نرم افزار Microsoft photo tools تمامی مشخصات شخصی خود را از روی تصویر گرفته حذف کنید و بعد اقدام به اشتراک  گذاری کنید. البته شما می‌توانید بدون استفاده از نرم افزار هم این اطلاعات را از بین ببرید. برای این کار شما باید روی تصویر مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه properties را انتخاب کنید و در زبانه Details می‌توانید این اطلاعات را مشاهده کرده و با استفاده از گزینه Remove properties and personal Information  اطلاعات خود را حذف کنید.
وای فای و بلوتوث خود را خاموش نگه دارید
بلوتوث و وای فای خود را در مراکز شلوغ خاموش نگه دارید، چرا که امروزه بدون آنکه شما متوجه امری شوید می‌توانند به تلفن شما نفوذ پیدا کرده و اطلاعات شما را به سرقت ببرند، البته اگر شما به هر دلیلی نمی‌خواهید بلوتوث یا وای فای خود را خاموش کنید، بهتر است از گزینه «عدم نمایش از دیگران» و یا «حالت امن» یا گزینه‌های مشابه که در بخش امنیتی تنظیمات دستگاه شما موجود است، استفاده کنید.
سیستم عامل خود را به روز نگه دارید
به محض اینکه گوشی اندروید یا اپل شما آپدیت جدیدی را ارائه می  دهد آن را دانلود و نصب کنید. اغلب هکرها از آسیب پذیری های تاریخ گذشته سیستم های شما برای نفوذ با آن استفاده می کنند. آپدیت وصله ها میتواند شکاف های امنیتی را پوشش دهد و گوشی تلفن همراه شما را امن نگه دارد.
از آنتی ویروس موبایل برروی تلفن های آندروید استفاده کنید
هر اپلیکیشنی که دیدید را دانلود نکنید. پشنهادات نوشته شده در زیر آن را بخوانید و ببینید که دیگر کاربران درباره آن نرم افزار چه می گویند. اگر به دنبال آنتی ویروس رایگان آندروید هستید می توانید از برندهایی مانند  Avast استفاده کنید. اگر حاضرید که برای امنیت تلفن همراه خود هزینه کنید از آنتی ویروس موبایل اف سکیور یا موبایل سکیوریتی ایست نود ۳۲ استفاده کنید. هک کردن گوشیهای اپل یا همان سیستم عامل iOS بسیار دشوار است. اگرچه برخی از ورژن  های قدیمی آن ممکن است که آسیب-پذیر باشند. برای اینکه امنیت گوشی اپل خود را حفظ کنید تنها لازم است که سیستم عامل آن را به روز نگه دارید. همچنین دقت کنید که چه اپلیکیشن هایی را از کجا برروی آن نصب می کنید. تنها از اپلیکیشن هایی که در فروشگاه اپل App Store وجود دارد استفاده کنید، زیرا تمام آنها توسط اپل تایید شده است.پسورد نرم افزارهای مهم خود را اگر امکان دارد دو لایه کنید تا امکان نفوذ به آن دشوارتر شود.
از یک پس‌کد passcode خوب استفاده کنید
کلمه عبور سختی را برای ورود به گوشی تلفن همراه خود انتخاب کنید. از کلماتی مانند تاریخ تولد ، نام خود یا اعضای خانواده ، نام سگتان ، یا قسمتی از شماره تلفن خود به عنوان پسوورد خودداری کنید. از این دستوالعمل برروی گوشی اندروید و اپل استفاده کنید :
برای انتخاب یک passcode برروی آیفون از کدی ۶ رقمی یا ۴ رقمی استفاده کنید
در گوشی های آندروید ابتدا برروی setting و سپس Security و پس از آن Screen Lock کلیک کنید. کلمات واقعی ممکن است بسته به نوع گوشی تلفن همراه خود (سامسونگ ، نوکیا و … ) متفاوت باشد. از بین Patern Unlock یا Pin شخصی یا پسوورد آلفابت یکی را انتخاب کنید. پس از آن انتخاب کنید که چه میزان طول بکشید تا گوشی شما به حالت قفل وارد شود. این زمان کوتاه تر باشد بهتر است.
یاد بگیرید که چگونه گوشی اندروید یا اپل خود را از دور کنترل کنید
در Setting و همچنین در برخی آنتی ویروس های آندروید شما این امکان را دارید تا بتوانید از راه دور تلفن همراه خود را قفل کنید و یا اینکه اطلاعات موجود روی گوشی را حذف کنید. در نسخه های iOS نیز اپلیکیشنی به نام Find my Phone وجود دارد که توسط iCloud می توانید گوشی خود را کنترل کنید. این قابلیت در نسخه های جدید آندروید نیز اضافه شده است و شما می توانید از طریق حساب کاربری گوگل خود به آن دسترسی پیدا کنید.
به WiFi های غیر مطمئن متصل نشوید
ارتباطات نا امن با WiFi  ها در مکان های عمومی خطرناک است. چنانچه می خواهید به WiFi عمومی متصل شوید حتما از VPN استفاده کنید تا از سرقت اطلاعات تلفن همراه خود جلوگیری کنید. حتی اگر از شبکه اخصاصی مجازی استفاده می کنید هرگز در مکان های عمومی و با ارتباطات اینترنتی نامطمئن صفحه بانک خود را باز نکنید.
WiFi، Bluetooth و GPS را وقتی استفاده نمی کنید خاموش نگه دارید.
این ابزارها به هکرها این اجازه را می دهند که با یک عملیات جستجوی ساده تلفن همراه شما را ردیابی کنند. پس اگر از آنها استفاده نمی کنید آنها را خاموش نگه دارید.







کد N2023282

وبگردی