آفتاب

جزئیات توافقات انجام شده درباره واحدهای بحرانی خوزستان

جزئیات توافقات انجام شده درباره واحدهای بحرانی خوزستان

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: خواسته‌های کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه تشکیل تشکل قانونی کارگری، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای آن دسته از کرگران که طرح نسبت به آن‌ها اجرایی نشده و حل و فصل مشکلات شرکت بود.

کریم یاوری (مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در تماس با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه حسب دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیگیری‌های انجام شده با حضور مسئولان استانی در محل هفت‌تپه به کارگران تعهداتی داده شد، اظهار کرد: خواسته‌های کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه تشکیل تشکل قانونی کارگری، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای آن دسته از کارگران که طرح نسبت به آن‌ها اجرایی نشده و حل و فصل مشکلات شرکت بود.

وی افزود: با توجه به تغییر مدیریت و استقرار مدیر جدید کارگران با اطمینان خاطر از پیگیری سایر خواسته‌های قانونی خود امروز (11 آذر) به محل کارگاه مراجعه و فعالیت و کار و تولید خود را از سر گرفتند تا با هماهنگی و همکاری با مدیریت جدید بتوانند معوقات و مطالبات خود را از محل برداشت محصول دریافت کنند.

یاوری تصریح کرد: یک مدیر تام‌الاختیار با وکالت رسمی محضری با تمام اختیارات خرید، فروش و حل و فصل مشکلات کارگری برای مدیریت هفت‌تپه انتخاب شد. 

یاوری در پایان در مورد معوقات مزدی کارگران گره ملی فولاد اهواز اظهار کرد: تا دو روز آینده حدود 2 هزار نفر از کارگران این واحد صنعتی دستمزد دو ماه خود را دریافت می‌کنند.

کد N2022683

وبگردی