آفتاب

هنگامی که این نامه را می‌خوانی، رئیس‌جمهور ما خواهی بود

هنگامی که این نامه را می‌خوانی، رئیس‌جمهور ما خواهی بود

هنگامی که چهل و دومین رئیس‌جمهوری ایالات متحده و نماینده حزب دموکرات، پس از پیروزی در انتخابات وارد اتاق گرد در کاخ سفید شد، نامه‌ای را دید که بر روی میز کار آینده‌اش خودنمایی می‌کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در ۲۰ ژانویه ۱۹۹۳، هنگامی که «بیل کلینتون»، چهل و دومین رئیس‌جمهوری ایالات متحده و نماینده حزب دموکرات، پس از پیروزی در انتخابات وارد اتاق گرد در کاخ سفید شد، نامه‌ای را دید که بر روی میز کار آینده‌اش خودنمایی می‌کرد. 

این نامه به قلم «جورج بوش» پدر، رئیس‌جمهوری اسبق ایالات متحده بود که در آن برای کلینتون آرزوی موفقیت و کامیابی کرده بود. 

«هیلاری کلینتون»، چهل و دومین بانوی اول آمریکا، گفت که این نامه باعث شد زیر گریه بزند و هنگامی که خبر فوت بوش پدر منتشر شد، بار دیگر به سراغ این نامه رفت و بارها آن را خواند. 

متن این نامه به شرح زیر است: 

«بیل عزیز، 

اکنون که در این اتاق قدم می‌زنم همان حس شگفتی و احترامی را حس می‌کنم که وقتی چهار سال پیش قدم به آن گذاشتم، در من به‌وجود آمد. می‌دانم که تو نیز چنین حسی خواهی داشت. 

امیدوارم در اینجا شادی بسیاری را تجربه کنی. هیچ‌گاه آن حس تنهایی را که برخی از رؤسای‌جمهوری حرفش را می‌زدند، تجربه نکردم. 

اوقات دشواری را پیش رو خواهی داشت، اوقاتی که انتقادها آن را سخت‌تر نیز خواهد کرد. ممکن است این انتقادها به نظرت عادلانه نیاید. من آدم مناسبی برای پند و اندرز دادن نیستم، اما اجازه نده که انتقادها دلسردت کند یا تو را از ادامه مسیر بازدارد. 

هنگامی که این نامه را می‌خوانی رئیس‌جمهور ما خواهی بود. برای تو و خانواده‌ات آروزی سلامتی دارم. پیروزی تو اکنون پیروزی کشورمان است. سخت از تو حمایت می‌کنم. 

موفق باشی، 

جورج.»

جورج بوش پدر روز گذشته -شنبه- در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

کد N2022525

وبگردی