آفتاب
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با مهر:

احزاب اصولگرا باید «کمیته انتخابات» را تشکیل دهند

احزاب اصولگرا باید «کمیته انتخابات» را تشکیل دهند

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: احزاب اصولگرا باید «کمیته انتخابات» را تشکیل دهند و مباحث مربوط به انتخابات را دنبال و پیگیری کنند.

سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره فعالیت اصولگرایان در انتخابات سال ۹۸، گفت: نباید از هم اکنون فضای جامعه را انتخاباتی کرد اما احزاب و تشکل های سیاسی باید به صورت درون گروهی پیرامون انتخابات بحث و بررسی کنند؛ از این رو نباید فعالیت و تحرک آنها نمود بیرونی داشته باشد چرا که با توجه به مشکلات کنونی به نفع کشور، مردم و مسئولان نیست.

وی با بیان اینکه احزاب باید ماموریت و وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، افزود: یکی از کارکردها و وظایف احزاب و تشکلهای سیاسی این است که در درون خود مسائل اولیه انتخابات را بررسی تا نیروهای واجد شرایط برای مجلس شناسایی شود؛ عملکرد نمایندگان فعلی از سوی احزاب رصد و یا نیروهایی که از توانایی و کارآمدی لازم برخوردار هستند که در جایگاه کرسی قوه مقننه تکیه بزنند انتخاب کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهارداشت: در حال حاضر این فعالیت انجام می‌شود، ما در جامعه اسلامی کارمندان اطلاعات مربوط به افراد واجد شرایط را در تهران، استانها و شهرستانها در قالب کمیته انتخابات بررسی می کنیم و در فهرست اولیه قرار می دهیم، این فهرست هم برای تشکل ها و هم برای اصولگرایان مفید است.

سجادی اضافه کرد: احزاب اصولگرا نیز باید چنین کمیته ای(کمیته انتخابات)تشکیل دهند و مباحث مربوط به انتخابات را دنبال و پیگیری کنند.

وی در پاسخ به این سوال«سازوکار جریان رقیب در انتخابات مشخص شده اما هنوز اصولگرایان سازوکار خود را نهایی نکرده اند، جریان اصولگرا در انتخابات ۹۸ در قالب چه سازوکاریی وارد صحنه خواهد شد؟»، گفت: بله، باید سازوکار مشخص شود. البته در درجه اول باید همگرایی و انسجام برای اصولگرایان مهم باشد، تاریخ انقلاب ثابت کرده هرگاه نیروهای انقلاب وحدت و ائتلاف کردند پیروز شدند و هروقت به تشتت و انواع فهرست های انتخاباتی روی آوردند شکست خوردند، براین اساس وحدت نیاز حیاتی اصولگرایان است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: از این رو اصولگرایان یا در قالب جمنا یا با طرح جدید که جمنا هم می تواند شامل آن شود در انتخابات آینده ظاهر شوند تا به انسجام دست یابند.

وی همچنین با انتقاد از نحوه عملکرد برخی از نمایندگان در مجلس دهم، گفت: خدا نکند آرایش مجلس کنونی دوباره تکرار شود، عده ای در انتخابات براساس وعده هایی که مطرح شد چشم بسته رای دادند و افرادی وارد مجلس شدند که تازه فهمیده اند قانون گذاری و نظارت چیست از این رو امیدواریم دیگر این آرایش در مجلس تکرار نشود.

کد N2020866

وبگردی