آفتاب

پرداخت دو ماه دستمزد کارگران فولاد اهواز/ خواسته‌های کارگران خوزستان را پیگیری می‌کنیم

پرداخت دو ماه دستمزد کارگران فولاد اهواز/ خواسته‌های کارگران خوزستان را پیگیری می‌کنیم

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه، 2 ماه دستمزد از چهار ماه را دریافت کرده‌اند و به کارگران گروه ملی فولاد اهواز تا هفته آتی 2 ماه از سه ماه دستمزدهای معوقه پرداخت می‌شود.

کریم یاوری (مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، که به عنوان نماینده وزیر در امور بررسی بنگاه‌های مشکل‌دار به خوزستان رفته بود، اعلام کرد: کارفرمای گروه ملی فولاد اهواز بر اساس دسته‌بندی انجام شده داخل کارگاهی، کارگران زیردیپلم طی چهارشنبه(7 آذر)، کارگران دیپلم پنجشنبه(8 آذر) و سایر کارگران در هفته آتی، 2 ماه از سه ماه دستمزد معوقه خود را دریافت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه، 2 ماه دستمزد از چهار ماه را دریافت کرده و کارگران گروه ملی فولاد اهواز تا هفته آتی 2 ماه از سه را دریافت می‌کنند، لازم است برای کار و تولید محصول به کارگاه مراجعه کنند تا مابقی معوقات از فروش تولیدات شرکت، حاصل زحمات کارگران پرداخت شود.

یاوری تصریح کرد: ایجاد تشکل‌های رسمی و قانونی و سایر خواسته‌های قانونی کارگران از طریق زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال پیگیری است.

 

کد N2020380

وبگردی