آفتاب
رئیس سازمان بسیج مستضعفان:

ظرفیت‌های بسیج در خودکفایی پنج محصول راهبردی بکار گرفته می‌شود

ظرفیت‌های بسیج در خودکفایی پنج محصول راهبردی بکار گرفته می‌شود

همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: بسیج، برنامه چهارساله ای برای خودکفایی کشور در پنج محصول راهبردی کشاورزی شامل گندم ، برنج، جو، دانه‌های روغنی و ذرت در دستور کار دارد و از ظرفیت‌های بسیج در این مسیر استفاده می کند.

به گزارش ایرنا، سردار غلامحسین غیب پرور روز چهارشنبه دردیدار با آیت الله حسین نوری همدانی افزود: عقب افتادگی هایی درحوزه کشاورزی وجود دارد که به دلیل نیاز کشور، ظرفیت های بسیج برای خودکفایی در برخی اقلام راهبردی به میدان آمده است.

وی در ادامه گفت: خدمات رسانی به مردم نیاز امروز کشور است و اگر با زبان خدمت رسانی با مردم صحبت کنیم قدر انقلاب را بیشتر خواهند دانست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به استقبال گسترده جوانان از گروه های جهادی ادامه داد: شکل گیری گروه های جهادی در کشور به عنوان یک حرکت عظیم محرومیت زدایی، خدمات و دستاوردهای بسیار زیادی به همراه داشته است.

غیب پرور، توجه به مسائل و آسیب های اجتماعی را از جمله برنامه های بسیج دانست و اظهار داشت: مواد مخدر، طلاق و حاشیه نشینی سه آسیب مهم اجتماعی است که بسیج در این زمینه ها ورود پیدا کرده است.

  • مجله چهره‌های دفاعی ایران | مجله نهادهای دفاعی ایران | مجله تجهیزات دفاعی ایران

وی اظهار داشت: ایجاد درمانگاه های مختلف و اعزام گروه های درمانی به کشور از دیگر اقدام های بسیج برای توسعه بهداشت و درمان در کشور است.

غیب پرور در ادامه فضای مجازی را یکی از عرصه های مهم و مورد نیاز برای ورود بسیج دانست و اظهار داشت: دشمن در عرصه فضای مجازی ورود بسیار محکمی داشته است و این باعث شده که ورود بسیج با رویکرد قوی و به دور از انفعال ضروری تر از همیشه باشد.

وی با تاکید برضرورت ورود با برنامه در حوزه فضای مجازی تاکید کرد: فضای مجازی عرصه مهمی است نباید از آن غافل شد بلکه باید با برنامه ریزی صحیح این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حضور در محضر مراجع تقلید را بسیار ارزشمند و دارای بهره معنوی دانست و گفت: آیت الله نوری همدانی از جمله سابقون در انقلاب اسلامی هستند که در سنگر مرجعیت نیز در دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان های بلند امام(ره) همواره در میدان هستند که این درس بزرگی برای همه است.

۵ آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ است؛ بیست و نهم آبان تا پنجم آذرماه به نام هفته بسیج نامگذاری شده است.

سردار غیب پرور در سفر یک روزه خود به قم علاوه برزیارت حرم حضرت معصومه(س) با برخی از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت وگو کرد.

کد N2019791

وبگردی