آفتاب

ثبت یک اسطوره

ثبت یک اسطوره

نام فرانچسکو توتی 44ساله، اسطوره باشگاه رم شب گذشته در استادیوم المپیکو(استادیوم خانگی باشگاه رم) طی مراسمی در فهرست اسامی مشاهیر این باشگاه قرار گرفت.

به گزارش یاسمن آب روشن خبرنگار آفتاب، نام فرانچسکو توتی 44ساله، اسطوره باشگاه رم شب گذشته در استادیوم المپیکو(استادیوم خانگی باشگاه رم)  طی مراسمی در فهرست اسامی مشاهیر این باشگاه قرار گرفت.



پس از باخت 2 بر0 رم مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا، اعضا، کادر فنی و هواداران از حضور همیشگی فرانچسکو تقدیر کردند و به تشویق این بازیکن افسانه ایی پرداختند.



اسطوره باشگاه رم  در خصوص این موضوع بیان کرد: "این یک روز خاص است در زندگی ام است. من یک رومی، و یک هوادار رم هستم. کاپیتان بوده ام و فقط برای این باشگاه توپ زده ام. ایستادن در اینجا در مقابل طرفداران همیشه عاطفی و گذراندن روزهایم با آنها  مانند تالار مشاهیر برای من است. ما مثل همیشه مانند برادران و خواهران متحد هستیم، من واقعا شما را دوست دارم. شما تالار مشاهیر و گنج من هستید و همیشه خواهید بود."



سرمربی این تیم(اوزه بیو دی فرانچسکو )نیز اظهار کرد: "فرانچسکو توتی بزرگترین بازیکن من بوده است."



فرانچسکو در سن 16 سالگی اولین بازی خود برای رم را انجام داد و در 28 مه 2017 در بازی مقابل جنوا رسما از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. در سال ۱۹۹۴ در دیدار برابر فوجا اولین گل خود با لباس رم را به ثمر رساند.


توتی شماره 10 این تیم را برتن می کرد و در خصوص بایگانی شدن شماره خود بیان کرده بود: "دوست ندارم شماره ۱۰ در رُم بایگانی شود. شاید روزی مسی به اینجا آمد. او کسی است که لایق این پیراهن است."


فرانچسکو توتی جایزه یک عمر فعالیت ورزشی سال ۲۰۱۷ را  از سوی گلوب ساکر و جایزه بهترین دستاورد استثنایی سال - لاروس ۲۰۱۸ را از آن خود کرد.


همچنین اسطوره فوتبال ایتالیا از نگاه نشریه گاتزتا دلو اسپورت به عنوان اسطوره فصل گذشته سری آ انتخاب شده بود.


زیدان نظر خود راجع به توتی را چنین بیان می کند:"توتی از افتخارات رم است و احترام زیادی برایش قائل هستم!"


همچنین راجرفدرر توتی را یک نماد مدرن می داند.
کد N2019755

وبگردی