آفتاب

دمبله از بارسلونا جدا می‌شود؛ پروسه بازگشت نیمار استارت خورد

دمبله از بارسلونا جدا می‌شود؛ پروسه بازگشت نیمار استارت خورد

سایت گل مدعی شده است که عثمان دمبله از باشگاه بارسلونا خواسته است به او اجازه دهد در بازار نقل و انتقالات ماه ژانویه این تیم را ترک کند و اگر چنین اتفاقی بیفتد راه بازگشت شوکه کننده نیمار به نوکمپ هموار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مهاجم فرانسوی 21 ساله کاتالان‌ها در وفق دادن خودش به شرایط زندگی در بارسلونا مشکلاتی داشته است و با وجود 105 میلیون یورویی که این تیم در تابستان سال 2017 برای خرید او از بوروسیا دورتموند پرداخته است، از هیات مدیره باشگاه درخواست کرده است شرایط خروجش از نوکمپ را در بازار نقل و انتقالات هموارکند.

سایت گل پیش از این هم در ماه اکتبر اعلام کرده بود مدافع عنوان قهرمانی لالیگا قصد دارد دمبله را بفروشد و منتظر دریافت پیشنهادهایی قابل قبول در ماه ژانویه است. تیم تحت هدایت ارنستو والورده در حال برنامه‌ریزی برای ارائه پیشنهادی به پاری‌سن‌ژرمن است که به موجب آن دمبله با نیمار معاوضه می‌شود. در چند ماه اخیر شایعات فراوانی درباره پشیمانی نیمار از رفتن به پاریس شنیده شده و اینکه او از مسوولان باشگاه بارسلونا خواسته برای برگرداندنش به نوکمپ دست به کار شوند. نیمار از تابستان سال 2017 که بارسا را با عقد قرارداد 222 میلیون یورویی با پاریسی‌ها ترک کرد، تاکنون چند بار به کاتالونیا برگشته و با هم‌تیمی‌های سابقش ملاقات داشته است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که مذاکرات اولیه برای این معاوضه در سال جدید میلادی صورت خواهد گرفت و بارسلونا برای پس گرفتن نیمار، علاوه بر فرستادن دمبله به پاریس، رقم قابل توجهی را هم به PSG خواهد پرداخت. در همین حال گفته می‌شود چند باشگاه در لیگ برتر انگلیس هم وضعیت دمبله را زیر نظر گرفته‌اند و پیگیر آخرین اخبار درباره آینده این بازیکن فرانسوی هستند. در میان آنها گویا لیورپول بیش از سایرین برای خرید این بازیکن که در جام جهانی 2018 هم حضور داشت، تمایل دارد. با این حال هنوز هیچ پیشنهاد رسمی از سوی تیم تحت هدایت یورگن کلوپ ارائه نشده و باشگاه بارسلونا هم اعلام کرد که بازیکنش از سمت مقامات آنفیلد هیچ تماسی دریافت نکرده است.

دمبله به خاطر بی‌انضباطی‌های اخیرش برای حضور در تمرینات بارسلونا، طی هفته‌های گذشته بارها مورد انتقاد واقع شده است و در این میان نشریه آ.اس اسپانیا حتی گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه این بازیکن فرانسوی به خاطر شب بیداری برای انجام بازی‌های ویدئویی با تعدادی از دوستانش، از شرکت در تمرینات روز بعد بارسلونا خودداری کرده است. رفتار غیرحرفه‌ای دمبله و رژیم غذایی او مورد انتقاد قرار گرفته است و به همین دلیل از فهرست بازیکنان بارسلونا برای بازی اخیر این تیم مقابل رئال بتیس کنار گذاشته شد، اگرچه مسوولان باشگاه اعلام کردند که دلیل آن بیماری بازیکن فرانسوی بوده است نه مجازات. در همین حال مصدومیت‌ها هم اوضاع را برای دمبله بدتر کرده بود. دمبله با وجود زدن گلی مهم در بازی شنبه شب بارسلونا مقابل اتلتیکومادرید که به تیمش برای فرار از شکست کمک کرد، هنوز در فکر ترک نوکمپ است و همزمانی این اتفاق با تلاش بارسا برای پس گرفتن نیمار، احتمال یک جابه‌جایی بزرگ در ماه ژانویه را قوت بخشیده است.

کد N2018958

وبگردی