آفتاب

سفر به کیش در 5 دقیقه

سفر به کیش در 5 دقیقه

کیشِ استوار و سبز، آرمیده در آغوش مواج و نیلگون شاخاب پارس، تکه‌ای‌ست منفصل، اما دل در گرو روح ژرف پهنۀ دیرین پارسی داده که به قدمتِ تمدن و تجارتش می‌بالد.

کیشِ استوار و سبز، آرمیده در آغوش مواج و نیلگون شاخاب پارس، تکه‌ای‌ست منفصل، اما دل در گرو روح ژرف پهنۀ دیرین پارسی داده که به قدمتِ تمدن و تجارتش می‌بالد. افزون بر موقعیت جغرافیایی منحصر به‌فردش میان امواج پریشان، طبیعت بی‌بدیلش گردشگران بسیاری را از سراسر کرۀ خاکی به خود فرا خواهنده است. این جزیرۀ مرجانی، شگفتی‌های ظریف، اما عمیقی را در دل نهفته که کاوشگران و باستان‌شناسان حجاب از رخ رخشان برخی از آن‌ها کنار زده و دیرینۀ با شکوه آن‌ها را کشف کرده‌اند. یافته‌های ارزشمند از لابه‌لای مرجان‌های این سرزمین، نشان از عمر طولانی و با شکوه آن داشته است. درکنار این‌همه زیبایی، هوای جزیره نیز یکی از شگفتی‌های کشف شدۀ آن است. هوای سرشار از اکسیژن نابش، نسبت به دیگر نقاط بیشتر در فضای جزیرۀ کیش پراکنده شده و روح را طراوت می‌بخشد. در این میان، بررسی و مطالعه روی پوشش گیاهی و حتی بومیان قدیمی نشان از پاکی هوا و تربتی حاصلخیز داشته است. در سفر به کیش با تور کیش، این زیبایی‌های حیرت‌انگیز از تیررس نگاهتان دور نخواهد ماند. آژانس مسافرتی مانلی پرواز، گوشه‌ای از زیبایی‌های این تکه از زمین بهشتی را در خصوص جاذبه های کیش برایتان به تصویر خواهد کشید.


موج‌های رقصان خلیج فارس، صخره‌های وسیع و پرهیبت مرجانی سواحل را به زیبایی و ظرافت حکاکی کرده و نمای پر جلوۀ آن با خلاقیت بشر آمیخته و فضاهای دل انگیز جاذبه‌های تفریحی کیش را پدید آورده است. با رونق‌یافتن صنعت گردشگری در کشور و به‌خصوص در مرواریدِ خفته در موج‌های خلیج فارس، مسئولان بلندهمت سازمان منطقۀ آزاد کیش به گسترش مراکز تفریحی و رفاهی کمر بسته‌اند و این عرصۀ طبیعتامنحصربه‌فرد را به یکی از قطب‌های مطرح تفریحی و تجاری تبدیل کرده‌اند. در پی تلاش‌های بی وقفه، توسعه در خدمات و پیشرفت در مسیر رفاه  مسافران منجر شده تا میزان رضایت گردشگران جزیره کیش، چه به صورت تور ارزان کیش ، چه به صورت تور لحظه آخری کیش، روز به روز بیشتر شود.

بسیاری از این طرح‌های مدرن و نوین که تعدادی از آن‌ها نیز در دست اقدام است، در داخل کشور و گاه در خاورمیانه یگانه بوده و برای اولین بار پیاده شده است. از این میان می‌توان به طرح چشم‌نواز موزه و نماد شهری کیش، گذر هنرمندان کیش (دورهمی صاحب‌نام‌های عرصۀ هنر)، آبنماي موزيكال آواي خليج فارس كيش، باغ‌راه ایرانی کیش، گذر طبیعت کیش و ... اشاره کرد.
یکی از اهداف سفر به این پارۀ مرجانی، گشت‌وگذار میان مراکز خرید مدرن کیش است که در نواحی شرقی و شمال غربی آن پراکنده شده‌اند. از جملۀ بازارهای کیش، مرکز خرید پردیس یک و دو، بازار مروارید کیش، بازار و ساحل اختصاصی مرجان، بازار مریم و بازار سنتی عرب‌ها یا صفین هستند که جوشش مشتریان و بازارگردان را به‌طور انبوهی به‌نمایش گذاشته است. در مبحث بازارهای کیش در بخش گردشگری به‌طور مفصل به بررسی و معرفی مجتمع‌های تجاری کیش پرداخته‌ایم. در کنار این سازه‌های عظیم، پارک‌های بسیاری پدید آمده تا به زیبایی‌های سواحل مرجانی بیفزاید. این پارک‌ها که آمیزه‌ای از طبیعت خدادادی و طراحی خلاقانۀ بشری را به‌نمایش گذاشته، فرصت مغتنمی برای آرمیدن زیر سایۀ انبوه شاخه‌ساران درختان را فراهم آورده است. اگر در این پاره، تمایل به خرید ماهی تازه و برپا کردن باربیکیو در پارک‌های ساحلی کیش را داشتید، حتما سری به بازار ماهی‌فروشان بزنید. از محیطی کاملا بهداشتی، خرید خود را انجام دهید و در نزدیکی آن دل به طبیعت پارک تفریحی ساحلی میرمهنا بسپارید.

مانلی پرواز، نقشی از اعتماد، سفری بی‌تردید را برایتان آرزومند است . سفرتان سبز!
صحرا فرنیا
کد N2018497

وبگردی