آفتاب
آیت الله اختری:

علمای مسلمان با فتوای شرعی روابط اقتصادی با اسرائیل را تحریم کنند

علمای مسلمان با فتوای شرعی روابط اقتصادی با اسرائیل را تحریم کنند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: باید به یک نتیجه عملی و تصمیم برسیم و علمای اعلام کشورهای مسلمان با صدور فتواهای شرعی هرگونه روابط اقتصادی با اسرائیل را تحریم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در اختتامیه سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی که در سالن همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است با اشاره به اینکه در این سه روز میهمانان دیدگاه هایشان را نسبت به موضوع کنفرانس بیان کردند، از مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی و به ویژه دبیرکل آن آیت الله اراکی تشکر کرد.

وی افزود: این کنفرانس در این شرایطی برگزار می شود که دشمن می کوشد مسئله فلسطین را پایان دهد و حقوق مردم فلسطین را نادیده بگیرد و بعضی کشورهای عربی و مسلمان می کوشند با فشار امپریالیسم جهانی در راس آنها آمریکا مسئله فلسطین را به فراموشی بسپارند و روابط خود را با آن کیان غاصب جعلی مزدور برقرار کنند.

اختری گفت: برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی با حضور شخصیت های صدها کشور بسیار پرمعناست و امیدواریم گام های موثری را برای دفاع از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی برداریم.

وی با طرح این سوال که چرا قدس به عنوان محور وحدت مسلمانان نامگذاری شده است؟ اظهار داشت: ما در امت اسلام موضوعات متعددی داریم که مورد توافق همه مسلمانان است، که از جمله آنها مسئله قدس است که مورد اتفاق همه مسلمانان است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: موضوع قدس به عنوان محور وحدت مسلمین امتیازاتی دارد؛ اول آنکه قبله اول مسلمانان است، دوم محل معراج پیامبر اسلام(ص) است، که هر ۲ موضوع مورد توافق همه مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از کشورهای اسلامی مورد تجاوز قرار گرفته اند، ادامه داد: مبارزه مردم فلسطین تداوم دارد و تا به امروز فریادشان بلند است، این در حالی است که پیامبر اسلام(ص) فرموده اند که هرکس ندای مسلمان مظلومی را بشنود و به فریاد او نرسد، مسلمان نیست؛ که این حدیث مورد قبول همه مسلمانان است.

اختری در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه امام خمینی(ره) از آغاز، در جریان توطئه برای اشغال فلسطین قرار داشت و نسبت به این مسئله حساس بود، گفت: امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۶ شمسی در نجف مسلمانان را به اجتماع در محور فلسطین فراخواندند و با دعوت به اتحاد، خواستار تحریم رابطه و همکاری با رژیم اشغالگر قدس شدند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بارها در سخنانشان بر وحدت امت اسلام تاکید کرده اند، خاطرنشان کرد: ما پیشنهادهایی در کمیسیون ها مطرح کردیم، از جمله اینکه ما که اینجا جمع شده ایم باید به یک نتیجه عملی و تصمیم برسیم و علمای اعلام کشورهای مسلمان با صدور فتواهای شرعی هرگونه روابط اقتصادی با اسرائیل را تحریم کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: امروز همان ها که از شکل گیری رژیم صهیونیستی حمایت کردند، همچون آل سعود و هم پیمانان او از روابط با این رژیم نیز حمایت می کنند.

کد N2017993

وبگردی