آفتاب

مسابقات جام جهانی رد بول استریت استایل | درباره این ورزش بیشتر بدانید!

مسابقات جام جهانی رد بول استریت استایل | درباره این ورزش بیشتر بدانید!

دهمین سالگرد فینال جام جهانی خیابانی Red Bull در Hala Gwardii، محل سابق مسابقات بوکس در قلب ورشو، لهستان، با تماشاگران مشتاق به دیدن 16مرد و 4 زن برتر فریستایلر جهان برگزار شد .

یاسمن آب روشن خبرنگارفتاب: هفتمین سالگرد فینال جام جهانی خیابانی Red Bull در Hala Gwardii، محل سابق مسابقات بوکس در قلب ورشو، لهستان، با تماشاگران مشتاق به دیدن 16مرد و 4 زن برتر فریستایلر جهان برگزار شد .

مسابقه با حضور افراد مشهوری چون روبرتو کارلوس (داور مسابقه) و وریکاردینو  برزیلی آغاز شد.

روبرتو کارلوس در خصوص این مسابقه گفت:"شما می توانید بگویید که این یک جام جهانی است، چراکه فعالیت این ورزشکاران دیوانه کننده است، این یک روز ویژه در زندگی من بوده است."


ارلند فاگرلی(ERLEND FAGERLI)از نروژ که قهرمان این تورنمنت شده است بیان کرد "همیشه رویای من برنده شدن در سبک خیابانی RED BULL بوده است، من نمی توانم شادتر از این باشم."

در بخش بانوان هم AGUSKA’ MNICH قهرمان شد و بیان کرد "این یک نبرد نهایی فوق العاده بود. من واقعا می خواستم پیروز شوم. این بزرگترین موفقیت در حرفه من است . "


نکته قابل توجه و تحسین برانگیز در این مسابقات حضور احمدرضا فلسفی فریستایلر ایرانی در جمع 16 نفر برترجهان بود.

فلسفی برای اولین بار به عنوان نماینده ایران وارد استیج فینال ردبول شد و با حریفانی از چین ، استرالیا ، مصر و روسیه به رقابت پرداخت که مقتدارنه حریفان خود را شکست داد.


احمد رضا فلسفی سپس به مصاف حریف ژاپنی رفت که نتیجه را واگذار کرد و ازصعود به دوربعد بازماند.

ناگفته نماند که حریف احمد رضا نایب قهرمان دوره قبل آفیشیال ردبول اتریش بود.


احمد رضا فلسفی در پیج اینستاگرام خود ویدئویی از نبردش با حریف ژاپنی منتشر کرده و گفته است: "برای اولین بار ایران وارد استیج فینال ردبول شد.استیج فینال که فقط شانزده فریستایلر برتر دنیا وارد می شوند.از این بابت خوشحالم. از حمایت ها ممنونم تمام تلاشم را تا آخرین لحظه انجام دادم، الان دنیا روی من به طور دیگری حساب میکند، برمی گردم و با قدرت بیشتر ادامه می دهم."


تاریخچه ی رد بول استریت


رد بول استریت استایل پیشگام و معتبر ترین مسابقات جهانی فوتبال آزاد است، که ورزشکاران با توپ فوتبال حرکات نمایشی به اجرا می گذارند.در واقع این ورزش مختص به هنرپیشه های فوتبال است.

مجموعه حرکت هایی که یک فریستایلر می تواند انجام دهد بی پایان است.


حرکت های فانتزی تنها خصوصیت این ورزش نیست، رد بول استریت به ورزشکاران اجازه می دهد ورزش را به یک هنر و شیوه ی زندگی بدل کنند.

دیگو آرماندو مارادونا آرژانتینی الهام بخش ورزش فریستایلر در دهه 1980 بود.


سپس در طول دهه 1990، این ورزش به لطف دو تن از فریستایلر های (free styler)کره جنوبی، آقای وو و کانگ سونگ مین، محبوبیت زیادی به دست آورد.

نسل جدیدی از بازیکنان فوتبال درست زمانی پدید آمدند که تبلیغات تلوزیونی فری استایل با حضور رونالدینیو کلید خورد.


ناگفته نماند که Youtube با انتشار فیلم های مرتبط به این ورزش نقش به سزایی در توسعه ی آن ایفا کرد.

در سال 2008، فوتبال آزاد با حمایت Red Bull، نخستین رقابت بزرگ جهانی را برگزار کرد، که اولین قهرمان این مسابقات شان گارنیر از فرانسه بود.



قوانین این بازی به شرح زیر است:


بازی میان دو نفر با یک توپ در سه دقیقه برگزار، و نفر برتر به عنوان برنده شناخته می شود.



کد N2016227

وبگردی