آفتاب

دیون سازمان تامین اجتماعی، ممتازه است/کارفرمایان متعهد به پرداخت حق بیمه کارگران هستند

دیون سازمان تامین اجتماعی، ممتازه است/کارفرمایان متعهد به پرداخت حق بیمه کارگران هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: در سازمان تامین اجتماعی، کارگروه تخصصی رفع موانع و مشکلات کارگاه ها و کارفرمایان تشکیل شده است که طی برنامه زمان بندی شده در استان، مساعدت به کارفرمایان در دستور کار است.

به گزارش ایلنا، «عبداله شیرکوند» در دیدار با جمشیدی فرماندار بوشهر بیان کرد: در استان بوشهر ارایه خدمات به بیش از ٣٢٥ هزار نفر بیمه شده اصلی و ٤٨ هزار نفر از مستمری بگیران است که ماهانه بالغ بر ٥٠ میلیارد تومان به این عزیزان پرداخت می‌شود و در حوزه بوشهر نیز بیمه شده و مستمری بگیر از خدمات سازمان بهره مند هستند.

وی با تاکید بر اینکه دیون سازمان تامین اجتماعی طبق ماده ٤٩ قانون از دیون ممتازه است، بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی، صندوق بین النسلی است و بنابراین باید برای وصول مطالبات سازمانی که متصل به بیمه شدگان و بازنشستگان است، تلاش کرد و با اشاره به برگزاری دیدارهای مردمی و نشست‌های تخصصی با صاحبان مشاغل و کارفرمایان در استان، این مهم را به انجام خواهیم رساند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر، ارتباط موثر با فرمانداران و مجموعه حاکمیتی در سطح شهرستان‌ها را از اولویت‌های کاری برشمرد و اذعان داشت: فرمانداری، بخشداری و دهیاری‌ها به‌منظور جلوگیری از انباشت بدهی برای کارفرمایان و کارگاه‌ها در برگزار کردن نشست‌های رفع مشکلات، پیش قدم شوند.

عباس جمشیدی، فرماندار بوشهر گفت: بوشهر، شهر فرصت خدمت به مردم است و خدمات رسانی به مردم از برکات مسئولیت داشتن است.

جمشیدی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی، سازمانی درآمد، هزینه‌ای است و کارفرمایان با تعامل و مراجعه به این سازمان می‌توانند در راستای تسریع در خدمت رسانی و کمک به فعالیت‌های سازمان تامین اجتماعی گام بردارند.

وی ضمن اعلام آمادگی برای رفع مشکلات پیش روی کارفرمایان و کارگران در کمیسیون کارگری و رفع موانع تولید فرمانداری، افزود: حق بیمه‌های کسر شده از حقوق کارگران، از منابع مهم تامین اجتماعی است و معوق ماندن این منابع، خسارت به این سازمان را به دنبال دارد.

فرماندار بوشهر تاکید کرد: کارفرمایان به‌عنوان بازوان توانمند سازمان تامین اجتماعی و شریک سازمان تامین اجتماعی، این تعهد را بر عهده دارند.

کد N2016054

وبگردی