آفتاب

تحریف تاریخ ژیمناستیک، دروغی توهین‌آمیز است

تحریف تاریخ ژیمناستیک، دروغی توهین‌آمیز است

سرمربی اسبق تیم ملی ژیمناستیک هنری بانوان می‌گوید مسابقات کشورهای اسلامی چندین دوره برگزار شده اما آن زمان تاریخ را نمی‌نوشتیم و اکنون هر کس به خود اجازه می‌دهد تاریخچه این رقابت‌ها را تحریف کند.

به گزارش ایلنا، آمنه رضوی در مورد تاریخچه مسابقات ژیمناستیک همبستگی کشورهای اسلامی گفت: «خیلی خاطرات شفافی از آن موقع ندارم اما چندین دوره مسابقه‌ را تحت عنوان همبستگی زنان مسلمان به همت خانم‌ها طاهریان و هاشمی داشتیم. درست حضور ذهن ندارم اگر اشتباه نکنم این مسابقات در چهار یا پنج دوره برگزار شد. چند دوره تحت عنوان مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی، یک بار هم تحت عنوان پایتخت‌ها برگزار شد. یک دوره هم در ساری بود که برگزار نشد، میهمان‌ها نیامدند.»

این استاد دانشگاه الزهرا ادامه داد: «اکثر این دوره‌ها به سرمربیگری من انجام می‌شد و ژاله تقوایی نیز در کنار من مربی بود. در یک دوره هم خانم درگاهی مربی بود که رضایت حاصل نشد و در دوره‌های بعدی از او دعوت نکردیم. همیشه هم تیم ایران در این مسابقات اول می‌شد و نفرات برتر وسیله‌ها از تیم ما انتخاب می‌شدند. درست است که تعداد شرکت‌کننده‌ها زیاد نبود اما با حضور کشورهایی چون آذربایجان، گرجستان و ترکمنستان بد هم نبود. در آن زمان حتی در یکی از دوره‌ها به پیشنهاد خود من مسابقات با حضور ناظر جهانی برگزار ‌شد. ورزشکاران ما در آن مسابقات بی‌نظیر بودند. حتی ناظر فدراسیون جهانی مرا صدا زد و گفت که این دختران ژیمناست همه در سطح جهانی هستند.»

او با گلایه از تحریف در مورد تاریخچه مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی گفت: «آن زمان این موفقیت‌ها افتخاری بود اما ما بلد نبودیم رسانه‌ای کنیم و تبلیغات برای خود بسازیم. متاسفانه آن زمان تاریخ را نمی‌نوشتیم. اکنون هرکس می‌تواند از راه برسد و هر فعالیت را برای نخستین بار و به نام خود عنوان کند. این یک دروغ توهین‌آمیز است. نباید فرد تحصیلکرده‌ به خودش اجازه این تحریف را بدهد. در صورتی که خود آن فرد دقیق از همه چیز اطلاع دارد. کسی که می‌داند و باز برای اینگونه موارد احساس بی‌اعتنایی می‌کند خیلی بد است.»

کارشناس ژیمناستیک در ادامه در مورد وضعیت دختران ژیمناست ایرانی و حجاب آنها برای این مسابقات اظهار کرد: «اگر مسابقات این دوره هم همانند قبل تنها با حضور تماشاچی خانم انجام شود، مشکلی برای حجاب به وجود نخواهد آمد. در مورد سطح ورزشکاران هم اگر اشتباه نکنم آخرین باری که آنها را دیدم دو سال پیش در یکی از مسابقات بود، سطح ژیمناست‌های ما خوب است منتهی اگر تمرینات منسجم نباشد یا نظارت دقیق نباشد، شاید از این بابت کم بیاوریم اما به نظر می‌آید بچه‌ها به دلیل زمانه و وجود فضاهای اجتماعی پیشرفت کرده‌اند. این پیشرفت به دلیل حضور X وY در فدراسیون نیست و جو زمانه و حضور رسانه‌ها و دیدن فعالیت‌های جهانی سبب آن است اما به طور دقیق نمی‌توانم از بابت ظرفیت ورزشکاران حرفی بزنم چون حضور ذهن ندارم و در بطن قضیه نیستم.»

کد N2015273

وبگردی